XR-ohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: R504TL136-3008
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
12.09.2024 - 23.09.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.07.2025
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, tieto- ja viestintätekniikka
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 5
Tutkinto-ohjelma
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Tavoitteet
Opiskelija osaa ohjelmoida toimivia XR-toteutuksia. Opiskelija osaa valita toteutukseen sopivan pelimoottorin tai työkalun. Opiskelija kykenee toteuttamaan eri tyyppisiä XR-sovelluksia, kuten augmented reality (AR), virtual reality (VR) tai mixed reality (MR) -toteutuksia.
Sisältö
- XR-teknologiat: AR, VR ja MR
- Pelimoottorin tai työkalun valitseminen VR, AR tai MR -toteutukseen
- Tarvittavan laitteiston valitseminen ja ominaisuudet
- VR, AR ja MR -sovelluksen suunnittelu ja toteutus
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija pystyy toteuttamaan ja ohjelmoimaan yksinkertaisen XR-toteutuksen (AR, VR, MR) hyödyntäen tarkoitukseen sopivaa työkalua.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa ohjelmoida ja toteuttaa XR-toteutuksia. Opiskelija osaa valita sopivan työkalun XR-totetuksen rakentamiseen. Opiskelija osaa hyödyntää monipuolisesti valitun työkalun mahdollisuuksia toteutuksen rakentamisessa ja ohjelmoinnissa. Opiskelija ymmärtää XR-toteutuksen suunnittelun vaatimuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa rakentaa monipuolisia XR-toteutuksia. Opiskelija kykenee suunnittelemaan laadukkaan XR-toteutuksen vaatimuksien mukaisesti. Opiskeilja osaa ohjelmoida XR-toteutuksia tehtävään valitulla työkalulla ja opiskeilja pystyy itsenäisesti valitsemaan parhaan mahdollisen työkalun toteutuksen tekemiseen. Opiskelija pystyy olemaan mukana kaikissa toteutuksen vaiheissa.