Skip to main content

Bachelor’s Thesis (10 cr)

Code: HAJO1219V24-3004

General information


Enrollment
04.12.2024 - 06.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 31.12.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
5 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Faculty of Social Sciences
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 500
Degree programmes
Administrative Sciences and Management
Teachers
Vesa Markuksela
Rauno Rusko
Teacher in charge
Vesa Markuksela
Course
HAJO1219V24

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- laatia itsenäisen kandidaatintutkielman
- hyödyntää johtamisen, hallintotieteen tai johtamisen psykologian tutkimuskirjallisuutta ongelmanasettelussa
- valita relevantin teoreettisen ja menetelmällisen näkökulman ongelmanratkaisuun
- kerätä aineiston, joka voi olla teoreettinen tai empiirinen
- käyttää valitsemaansa teoreettis-menetelmällistä näkökulmaa aineiston analyysiin ja tulosten tuottamiseen
- kirjoittaa rakenteellisesti ja kielellisesti sujuvan tutkimusraportin.

Execution methods

Opetusprofiili: HYBRIDI 3.

Content

Kandidaatintutkielman laatiminen valitusta rajatusta tutkimusaiheesta ja tutkielman tulosten esittäminen sekä opponointi. Seminaarin yhteydessä perehdytään tieteellisen tutkimuksen tekemisen perusteisiin, teoreettisiin ja menetelmällisiin näkökulmiin, kirjoittamiseen sekä johtamisen, hallintotieteen ja johtamisen psykologian alan koti- ja ulkomaisiin tutkimuksiin ja journaaleihin.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty (0): Tutkielma ei täytä tutkielmalle asetettuja vähimmäisvaatimuksia.

Välttävä (1): Tutkielma osoittaa jonkin osa-alueen hallintaa, mutta tutkimuksen tarkoitus, tavoitteet ja käsitteistö saattavat puuttua tai jäädä epäselviksi. Teoreettisessa taustassa ja aineiston analyysissa on selviä puutteita. Kieliasu on heikko ja työn rakenteessa on puutteita.

Tyydyttävä (2): Työssä on käsitelty aiheeseen liittyviä teorioita ja tutkimustuloksia, mutta käsittely on luettelomaista ja mekaanista. Taustoitus voi olla liian suppea, laaja, epälooginen tai huonosti rajattu. Työn rakenne on osin jäsentymätön. Tulosten arviointi on puutteellista.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3): Tutkimuksen teoreettinen viitekehys ja tutkimuksen johtaminen aiemmasta tutkimuksesta on käsitelty, mutta siinä on joitakin puutteita tai epäloogisuutta. Tulosten tulkinnassa ja johtopäätöksissä on pyritty samaan aikaan teorian ja empirian vuoropuheluun.

Kiitettävä (4): Tutkimuksessa käytetyt käsitteet on selkeästi esitelty. Aineistonkeruutapa ja analyysimenetelmät ovat tutkimustehtävään sopivia. Tulosten tulkinta ja johtopäätökset ovat johdonmukaisia ja hyvin perusteltuja.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Tutkielman teoreettinen viitekehys ja käsitteistö on taitavasti johdettu ja perusteltu osoittaen perehtyneisyyttä. Empiirisen aineiston käsittely on huolellista. Pohdinta kertoo taidosta jäsentää ja toteuttaa tieteellistä tutkimusta.

Go back to top of page