Skip to main content

Supporting Functional Capacity and Inclusion in Disability Work (5 cr)

Code: K701S032-3001

General information


Enrollment
24.03.2025 - 03.09.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
04.09.2025 - 31.10.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Bachelor of Social Services
Campus
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Bachelor of Social Services
Teachers
Tarja Jussila
Groups
KA71S23S_1
Degree Programme in Social Services (blended studies), Kemi, Autumn 2023
KA71S23S_2
Degree Programme in Social Services (blended studies), Kemi, Autumn 2023
Course
K701S032

Evaluation scale

H-5

Objective

Student

• identify the client's needs for support and guidance in various challenging life situations
• have the skills to face and act in client situations with multiple needs
• knows how to use his group and individual guidance skills in client work
• understand the nature of special difficulties as part of individual functional capacity

Content

• osallisuutta edistävä toiminnanohjaus
• päihteet, seksuaalisuus, ikääntyminen, mielenterveyttä vaarantavat tekijät, haastava käyttäytyminen
• erilaiset kuntoutusmuodot ja terapiat
• turvallisuutta edistävät työmenetelmät haastavissa tilanteissa

Location and time

Syksy 2025; 1.periodi. Koko opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna. Aktiivista läsnäoloa vaativat ajankohdat:
- aloitusinfo 4.9 klo 14-15.
-opiskelijoiden on itsenäisesti aikataulutettava tehtäviin kuuluvat vierailukäynnit.

Materials

Opintojaksoon liittyvä oppimateriaali löytyy moodlesta.


Teaching methods

Opintojaksolla opiskelija työskentelee itsenäisesti.

Exam schedules

Opintojakson uusiminen tai arvosanan korottaminen:
Tutkintoon johtavassa koulutuksessa hylätyn arvioinnin saatuaan opiskelijalla on oikeus kahteen uusintasuorituskertaan opintojakson päättymistä seuraavan
lukukauden loppuun mennessä.
Mikäli opiskelija ei kolmella (3) suorituskerralla saa hyväksyttyä arvosanaa, hänen on
aloitettava opintojakson/lukukauden opiskelu uudelleen mahdollisesti muuttuneiden
vaatimusten mukaisesti.
Hyväksyttyä arvosanaa voi korottaa yhden (1) kerran opintojakson päättymisajankohtaa seuraavan lukukauden loppuun mennessä.

Arvioitavien oppimistehtävien palautuspäivämäärät näkyvät Moodlessa.

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, mikä tarkoittaa noin 135 tunnin kokonaistyömäärää.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tyydyttävä (1):

Opiskelija
- tietää osittain asiakkaan tuen ja ohjauksen tarpeita erilaisissa haastavissa elämäntilanteissa
- omaa joitakin valmiuksia kohdata ja toimia monitarpeisissa asiakastilanteissa
- tunnistaa joitain ryhmä- ja yksilöohjauksen taitoja.

Tyydyttävä (2):

Opiskelija
- tietää asiakkaan tuen ja ohjauksen tarpeita erilaisissa haastavissa elämäntilanteissa
- omaa valmiuksia kohdata ja toimia monitarpeisissa asiakastilanteissa
- käyttää ryhmä- ja yksilöohjauksen taitoja.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3):

Opiskelija
- tunnistaa asiakkaan tuen ja ohjauksen tarpeet erilaisissa haastavissa elämäntilanteissa
- omaa valmiuksia kohdata ja toimia monitarpeisissa asiakastilanteissa
- osaa soveltaa ryhmä- ja yksilöohjauksen taitoja ja osaa käyttää niitä asiakastilanteissa.

Hyvä (4):

Opiskelija
- tunnistaa hyvin asiakkaan tuen ja ohjauksen tarpeet erilaisissa haastavissa elämäntilanteissa
- omaa hyvät valmiudet kohdata ja toimia monitarpeisissa asiakastilanteissa
- osaa monipuolisesti soveltaa ryhmä- ja yksilöohjauksen taitoja ja osaa valita sopivia asiakastilanteissa.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5):

Opiskelija
- tunnistaa erinomaisesti asiakkaan tuen ja ohjauksen tarpeet erilaisissa haastavissa elämäntilanteissa
- omaa valmiudet kohdata ja toimia monitarpeisissa asiakastilanteissa sekä perustella toimintaansa
- osaa kehittää ryhmä- ja yksilöohjauksen taitoja ja osaa soveltaa niitä asiakastilanteissa perustellen toimintaansa.

Go back to top of page