Supporting Functional Capacity and Inclusion in Disability Work (5 cr)
Code: K701S032-3001
General information
- Enrollment
- 24.03.2025 - 03.09.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 04.09.2025 - 31.10.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bachelor of Social Services
- Campus
- Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- Bachelor of Social Services
- Teachers
- Tarja Jussila
- Groups
-
KA71S23S_1Degree Programme in Social Services (blended studies), Kemi, Autumn 2023
-
KA71S23S_2Degree Programme in Social Services (blended studies), Kemi, Autumn 2023
- Course
- K701S032
Evaluation scale
H-5
Objective
Student
• identify the client's needs for support and guidance in various challenging life situations
• have the skills to face and act in client situations with multiple needs
• knows how to use his group and individual guidance skills in client work
• understand the nature of special difficulties as part of individual functional capacity
Content
• osallisuutta edistävä toiminnanohjaus
• päihteet, seksuaalisuus, ikääntyminen, mielenterveyttä vaarantavat tekijät, haastava käyttäytyminen
• erilaiset kuntoutusmuodot ja terapiat
• turvallisuutta edistävät työmenetelmät haastavissa tilanteissa
Location and time
Syksy 2025; 1.periodi. Koko opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna. Aktiivista läsnäoloa vaativat ajankohdat:
- aloitusinfo 4.9 klo 14-15.
-opiskelijoiden on itsenäisesti aikataulutettava tehtäviin kuuluvat vierailukäynnit.
Materials
Opintojaksoon liittyvä oppimateriaali löytyy moodlesta.
Teaching methods
Opintojaksolla opiskelija työskentelee itsenäisesti.
Exam schedules
Opintojakson uusiminen tai arvosanan korottaminen:
Tutkintoon johtavassa koulutuksessa hylätyn arvioinnin saatuaan opiskelijalla on oikeus kahteen uusintasuorituskertaan opintojakson päättymistä seuraavan
lukukauden loppuun mennessä.
Mikäli opiskelija ei kolmella (3) suorituskerralla saa hyväksyttyä arvosanaa, hänen on
aloitettava opintojakson/lukukauden opiskelu uudelleen mahdollisesti muuttuneiden
vaatimusten mukaisesti.
Hyväksyttyä arvosanaa voi korottaa yhden (1) kerran opintojakson päättymisajankohtaa seuraavan lukukauden loppuun mennessä.
Arvioitavien oppimistehtävien palautuspäivämäärät näkyvät Moodlessa.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, mikä tarkoittaa noin 135 tunnin kokonaistyömäärää.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tyydyttävä (1):
Opiskelija
- tietää osittain asiakkaan tuen ja ohjauksen tarpeita erilaisissa haastavissa elämäntilanteissa
- omaa joitakin valmiuksia kohdata ja toimia monitarpeisissa asiakastilanteissa
- tunnistaa joitain ryhmä- ja yksilöohjauksen taitoja.
Tyydyttävä (2):
Opiskelija
- tietää asiakkaan tuen ja ohjauksen tarpeita erilaisissa haastavissa elämäntilanteissa
- omaa valmiuksia kohdata ja toimia monitarpeisissa asiakastilanteissa
- käyttää ryhmä- ja yksilöohjauksen taitoja.
Assessment criteria, good (3)
Hyvä (3):
Opiskelija
- tunnistaa asiakkaan tuen ja ohjauksen tarpeet erilaisissa haastavissa elämäntilanteissa
- omaa valmiuksia kohdata ja toimia monitarpeisissa asiakastilanteissa
- osaa soveltaa ryhmä- ja yksilöohjauksen taitoja ja osaa käyttää niitä asiakastilanteissa.
Hyvä (4):
Opiskelija
- tunnistaa hyvin asiakkaan tuen ja ohjauksen tarpeet erilaisissa haastavissa elämäntilanteissa
- omaa hyvät valmiudet kohdata ja toimia monitarpeisissa asiakastilanteissa
- osaa monipuolisesti soveltaa ryhmä- ja yksilöohjauksen taitoja ja osaa valita sopivia asiakastilanteissa.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä (5):
Opiskelija
- tunnistaa erinomaisesti asiakkaan tuen ja ohjauksen tarpeet erilaisissa haastavissa elämäntilanteissa
- omaa valmiudet kohdata ja toimia monitarpeisissa asiakastilanteissa sekä perustella toimintaansa
- osaa kehittää ryhmä- ja yksilöohjauksen taitoja ja osaa soveltaa niitä asiakastilanteissa perustellen toimintaansa.