Skip to main content

Environmental studies: Health education (1cr)

Code: LAPE1414V24-3001

General information


Enrollment
13.08.2024 - 11.11.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.11.2024 - 01.01.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Faculty of Education
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Class Teacher Education
Class Teacher Education
Teachers
Ulla Kemi
Course
LAPE1414V24

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvailla ja soveltaa terveyskäyttäytymisen edistämiseen tähtääviä opetuksen lähestymistapoja terveyden eri osa-alueet ja planetaarinen terveys huomioiden
- suunnitella ja toteuttaa opetusta, joka tukee oppilaan terveysosaamista ja hyvinvoinnin kokonaisvaltaista kehitystä
- ohjata oppilaiden tunne- ja vuorovaikutustaitojen ja turvataitojen kehittymistä
- toteuttaa seksuaalikasvatusta

Execution methods

Luennot 12 h
Itsenäinen työskentely 28 h
Opetusprofiili: lähi

Accomplishment methods

Aktiivinen osallistuminen luento-opetukseen, kirjallisuuteen ja luentoihin perustuvat opintotehtävät ja arvioitava essee

Content

- Terveystiedon monitieteisyys ja arvoperusta
- Planetaarinen terveys
- Terveysosaamisen edistäminen
- Terveystiedon opetuksen lähestymistapoja
- Terveystiedon arviointi
- Tunne- ja vuorovaikutustaitojen ja turvataitojen opetus koulussa
- Seksuaalikasvatus koulussa

Materials

Kurssikirjallisuus ja muu opintojaksolla jaettu materiaali


Assessment criteria, satisfactory (1)

0 Hylätty
Tehtävien suoritukset ovat erittäin puutteellisia, virheellisiä tai ne sisältävät huomattavia väärinkäsityksiä ja epäjohdonmukaisuuksia. Lähteet, kirjoittajan oma pohdinta ja perustelut puuttuvat. Opintotehtävien suoritukset ovat viimeistelemättömiä, kieli on puutteellista ja kirjoitusvirheitä on paljon.

1 Välttävä
Tehtävien suoritukset ovat erittäin suppeita, pintapuolisia tai ne vastaavat erittäin heikosti tehtävänantoa. Vastauksissa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti. Lähteet, kirjoittajan oma pohdinta ja perustelut puuttuvat. Opintotehtävien suoritukset sisältävät virheitä tai epäselvyyksiä. Teksti ei ole sujuvaa.

2 Tyydyttävä
Tehtävien suoritukset ovat suppeita, pintapuolisia tai ne vastaavat heikosti tehtävänantoa. Vastauksissa käsitellään ja pohditaan asioita yksipuolisesti. Lähteiden käytössä on puutteita. Opintotehtävien suoritukset voivat sisältää virheitä tai epäselvyyksiä. Teksti on pääosin selkeää, mutta kirjoitusvirheitä on jonkin verran.

Assessment criteria, good (3)

3 Hyvä
Tehtävien suoritukset vastaavat tehtävänantoa, osoittavat kirjoittajan ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella käsiteltävää teemaa ja hyödyntää erilaisia lähteitä. Opiskelija on muodostanut näkemyksistään kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla puutteita tai epäjohdonmukaisuuksia. Kirjoittaja pohtii omaa kehittymistään. Opintotehtävien suoritukset ovat viimeisteltyjä ja teksti on sujuvaa. Kirjoitusvirheitä ei ole juurikaan.

4 Kiitettävä
Tehtävien suoritukset vastaavat kattavasti tehtävänantoa, osoittavat kirjoittajan syvällistä ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Erilaisia lähteitä hyödynnetään tarkoituksenmukaisesti ja monipuolisesti. Opiskelija on muodostanut näkemyksistään hyvän kokonaiskuvan. Kirjoittaja pohtii omaa kehittymistään syvällisesti. Teksti on viimeistelty, sujuvaa ja virheetöntä.

Assessment criteria, excellent (5)

5 Erinomainen
Tehtävien suorituksissa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Erilaisia lähteitä hyödynnetään tarkoituksenmukaisesti ja monipuolisesti tietoa yhdistellen. Opintotehtävien suoritukset osoittavat itsenäistä otetta ja oivallusta. Teksti on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Teksti on erinomaisesti kirjoitettu. Se on viimeistelty, virheetön ja erittäin sujuva.

Go back to top of page