Skip to main content

Participation in Media and Society (5cr)

Code: MKAS3106V24-3001

General information


Enrollment
04.12.2024 - 28.02.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.01.2025 - 13.02.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Faculty of Education
Teaching languages
Finnish
Teachers
Linnea Lindholm
Course
MKAS3106V24

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee mediaosallisuuteen ja osallistumiseen liittyvät keskeiset käsitteet ja teoriat ja osaa etsiä niihin liittyvää empiiristä tutkimusta
- ymmärtää mediaosallisuuteen ja osallistumiseen liittyviä haasteita ja osaa ottaa ne huomioon analysoidessaan ja arvioidessaan mediailmiöitä ja -sisältöjä
- osaa tuottaa mediasisältöjä yksin ja yhteistyössä muiden kanssa osallisuutta edistäville media-alustoille.

Execution methods

Luennot 20 t
Ryhmätyöt 50 t
Itsenäinen opiskelu 65 h

Opetusprofiili: HYBRIDI 1

Accomplishment methods

Oppimistehtävät yksin ja ryhmissä ja niistä annettu vertaispalaute.

Content

Opintojaksolla
- tutustutaan mediaosallisuuteen liittyviin käsitteisiin, teorioihin ja empiiriseen tutkimukseen sekä pohditaan osallistumiseen liittyviä haasteita.
- analysoidaan osallistuvaan mediakulttuuriin liittyviä mediailmiöitä ja -sisältöjä
- harjoitellaan osallistuvaan mediakulttuuriin liittyvää sisällöntuotantoa yksin ja ryhmissä.

Location and time

Toteutus siirtyy maalis-huhtikuulle 2025

Materials

Harju, A. (2018). Suomi 24-keskustelut kohtaamisten ja törmäämisten tilana. Media & viestintä Vol. 41, Nro 1. 



Marjaana Kangas & Päivi Rasi (2021) Phenomenon-Based learning of multiliteracy in a Finnish upper secondary school. Media Practise and Education, Volume 22, Issue 4 https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/25741136.2021.1977769 



Kangaspunta, V. (2022) Kommentoijat julkisina osallistujina. Tutkimus verkkouutisia kommentoivien käyttäjien näkemyksistä julkisen osallistumisen kehyksessä. Media & viestintä, Vol. 45, Nro 3, 30-56. 



Kaarakainen, S.-S., & Kaarakainen, M.-T. (2018). Tulevaisuuden toivot – Digitaalisten medioiden käyttö nuorten osallisuuden ja osaamisen lähteenä. Media & viestintä, 41(4). https://doi.org/10.23983/mv.77458 



 


Assessment criteria, satisfactory (1)

0 Hylätty = Suoritus on erittäin puutteellinen, virheellinen tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä. Työ sisältää keskeneräistä ja katkonaista tekstiä ja pohdintaa, esitetyt asiat eivät liity olennaisesti aihepiiriin. Lähteiden käyttö on olematonta.
1 Välttävä = Suoritus on puutteellinen, ja voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä. Asiat esitetään jäsentelemättömästi irrallaan toisistaan tai yksipuolisesti. Lähteiden käyttö on heikkoa.
2 Tyydyttävä = Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Asiat on heikosti jäsennelty. Lähteiden käytössä on puutteita.

Assessment criteria, good (3)

3 Hyvä= Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Opiskelija on muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla puutteita. Työ sisältää pohtivaa tekstiä sekä pohdintaa, jossa asioita suhteutetaan jonkin verran toisiinsa. Lähteiden käyttö on hyvää.
4 Kiitettävä = Suoritus vastaa tehtävänantoa kiitettävästi, osoittaa kiitettävää ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Opiskelija on muodostanut asiasta kokonaiskuvan. Työ sisältää pohtivaa tekstiä sekä pohdintaa, jossa asiat suhteutetaan toisiinsa. Lähteiden käyttö on kiitettävää.

Assessment criteria, excellent (5)

5 Erinomainen = Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai systemaattista, jäsenneltyä ja analyyttista tekstiä ja kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu. Asiat suhteutetaan erittäin hyvin toisiinsa. Lähteiden käyttö on pääasiassa erinomaista.

Go back to top of page