Luontomatkailun ja liiketoiminnan kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: R705GE101-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.10.2024 - 31.01.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 27.01.2025 - 28.02.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Liikunnanohjaajakoulutus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 30
- Koulutus
- Liikunnanohjaajakoulutus
- Opettajat
- Tommi Haapakangas
- Benjamin Taylor
- Mervi Angeria
- Vastuuopettaja
- Tommi Haapakangas
- Ryhmät
-
RA75L22SLiikunnanohjaajakoulutus, Rovaniemi, Syksy 2022
- Opintojakso
- R705GE101
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Week 5 Recognize and plan: Familiarizing with the nature-based tourism and sport tourism industry, grouping, process planning
Weeks 6-8: Develop and report: Developing seasonal nature-based tourism business, products and experiences
Week 9 Share and evaluate: Sharing and presenting the outputs, evaluating the process and the competence.
Tavoitteet
After the study unit the student
- can name nature sports as part of nature tourism and the tourism industry,
- know how to plan, implement and analyze various activities that take place in nature, taking into account safety factors, sustainable development principles and natural diversity,
- can name the national nature legislation,
- discover the seasonal approach to this business type and the business models adopted to extract optimal net profits,
- learn from a European platform that will provide case studies of entrepreneurs and established businesses that work within the industry and learn the obstacles and the benefits of working with mother-nature.
Sisältö
Content:
- Nature tourism
- Creating experiences, services, safety, sustainable development,
- Project leading
Aika ja paikka
This is an intensive online course that takes place in Moodle and Zoom. The study unit lasts 5 weeks. The study has a few joint meetings as well as weekly coaching sessions.
Oppimateriaalit
Phenomena of Arctic Nature online education material.
Opetusmenetelmät
Studying and teaching is based on case-based learning. Students work in small groups and working life cases. Teachers work as a learning facilitators and coaches.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Cases are working life-orientated.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
The scope of the study unit is 5 credits which is mainly self-directed group and independent work.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Taso 1
Luontomatkailu ja sen liiketoiminnallinen kehittäminen:
Omaat perustiedot luontoliikunta-alasta ja tutustut kausiluonteisiin liiketoimintatyyppeihin.
Taso 2
Luontomatkailu ja sen liiketoiminnallinen kehittäminen:
Osaat kuvailla luontoliikunta-alaa ja antaa yleiskatsauksen kausiluonteisista liiketoimintamuodoista.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Taso 3.
Luontomatkailu ja sen liiketoiminnallinen kehittäminen:
Osaat kuvata luontoliikunta-alaa ja kausiluonteisia liiketoimintatyyppejä varmasti.
Osaat analysoida luontoliiketoimintaa ja antaa kehitys-, turvallisuus- ja kestävyyssuosituksia ja/tai huomioita.
Taso 4
Luontomatkailu ja sen liiketoiminnallinen kehittäminen:
Omaat hyvän käsityksen luontourheilualasta ja kausiluonteisista liiketoimintamuodoista.
Pystyt analysoimaan luontoliiketoimintaa ja antamaan kehitys-, turvallisuus- ja kestävyyssuosituksia ja/tai havaintoja.
Pystyt havaintojen ja suositusten perusteella kehittämään uusia luontoliikuntatuotteita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Taso 5
Luontomatkailu ja sen liiketoiminnallinen kehittäminen:
Omaat kattavan ymmärryksen luontoliikunta-alasta ja kausiluontoisista liiketoimintamuodoista.
Osaat analysoida luontoliikunta-alan liiketoimintaa ja antaa kehitys-, turvallisuus- ja kestävyyssuosituksia ja/tai huomioita.
Lisätiedot
Lapin yliopiston läsnäoleva tutkinto-opiskelija voi ilmoittautua maksutta Lapin ammattikorkeakoulun tarjoamiin LUC-opintoihin, mikäli opinnot voi liittää omaan tutkintoon. Ilmoittautuminen tapahtuu Lapin ammattikorkeakoulun Hakijan työpöydällä: https://hakeutuminen-amk.peppi4.lapit.csc.fi/web/hakijan-tyopoyta/opiskeluhaku#4592