Management of welfare services (5 cr)
Code: YAMK163-3003
General information
- Enrollment
- 10.03.2025 - 07.04.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2025 - 31.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Master's Degree Programmes
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 45
- Teachers
- Leena Viinamäki
- Teacher in charge
- Leena Viinamäki
- Groups
-
YAMKPROFYAMK, profiloivat opinnot
- Course
- YAMK163
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuaan: Opiskelija hallitsee sosiaali- ja terveysalan johtamisen perusperiaatteet, reunaehdot ja -tavoitteet sotepalveluiden uudistamistarpeiden näkökulmasta. Opiskelija tiedostaa paikallisen ja alueellisen sosiaali- ja terveysalan johtamisen roolin ja merkityksen sotepalveluiden uudistuksessa hyvinvointipalveluja tuottavien eri tahojen näkökulmista. Opiskelija tiedostaa digitalisoituvien sosiaali- ja terveyspalveluiden käyttäjä- ja tuottajalähtöisen merkityksen sotejohtamisessa.
Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: työelämässä toimiminen, ennakoiva kehittäminen
Content
- Strateginen SOTE-johtaminen
- Welfare mix hyvinvointipalveluiden tuottamisen malli
- SOTE-palveluiden saatavuus ja saavutettavuus
Location and time
Virtuaaliluentoja to-pe: 21.-22.8.2025, klo 8.30-16.00
Materials
Luentojen aikana jaetaan relevantti referenssikirjallisuus yms. opiskelumateriaali. Opiskelijoiden itsenäisesti hankkima lähdekirjallisuus.
Teaching methods
Luento-opetus verkko-oppimisympäristössä, itsenäinen opiskelu.
Teemaan orientoivaa luento-opetusta.
Luento-opetukseen osallistuminen ja tehtävien suorittaminen annetun ohjeistuksen mukaisesti.
Assessment criteria, satisfactory (1)
1-2: Opiskelija
- tunnistaa sotejohtamisen perusperiaatteet, reunaehdot ja -tavoitteet sotepalveluiden uudistamistyössä.
- ymmärtää paikallisen ja alueellisen sotejohtamisen roolin ja merkityksen sotepalveluiden uudistamistyössä hyvinvointipalveluja tuottavien eri tahojen näkökulmista.
- tiedostaa digitalisoituvien sotepalveluiden käyttäjä- ja tuottajalähtöisen merkityksen sotejohtamisessa.
Assessment criteria, good (3)
3-4: Opiskelija
- hallitsee sotejohtamisen perusperiaatteet, reunaehdot ja -tavoitteet sotepalveluiden uudistamistyössä.
- ottaa huomioon työssään paikallisen ja alueellisen sotejohtamisen roolin ja merkityksen sotepalveluiden uudistamistyössä hyvinvointipalveluja tuottavien eri tahojen näkökulmista.
- analysoi työssään digitalisoituvien sotepalveluiden käyttäjä- ja tuottajalähtöisyyden merkitystä sotejohtamisessa.
Assessment criteria, excellent (5)
5: Opiskelija
- hallitsee ja soveltaa hyvin sotejohtamisen perusperiaatteet, reunaehdot ja -tavoitteet sotepalveluiden uudistamistyössä.
- kehittää työssään paikallisen ja alueellisen sotejohtamisen roolin ja merkityksen sotepalveluiden uudistamistyössä hyvinvointipalveluja tuottavien eri tahojen näkökulmista.
- ennakoi tilanne- ja tapauskohtaisesti digitalisoituvien sotepalveluiden käyttäjä- ja tuottajalähtöisyyden merkitystä sotejohtamisessa.