Skip to main content

Design Sprint (5cr)

Code: ARCTA001-3006

General information


Enrollment
08.08.2023 - 23.10.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.10.2023 - 05.11.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
0 - 5
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Faculty of Art and Design
Teaching languages
English
Finnish
Seats
7 - 20
Teachers
Reetta Kupari
Teacher in charge
Reetta Kupari
Course
ARCTA001

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa ”design sprint” –kokonaisuuden, eli eri sidosryhmiä osallistavaan työpajaan perustuvan nopean innovointiprosessin
- soveltaa muotoilualaan sopivia ideointi- ja prototypointimenetelmiä ketterän kehityksen periaattein yhteistyössä monialaisen tiimin kanssa
- fasilitoida yhteissuunnittelu- ja prototypointityöpajoja höydntäen SINCO-ympäristö, liikkuvaa laboratoriota tmv. välineistöä
- toimia yhteistyössä eri tahojen kanssa, esimerkiksi yritys-, tutkimus- tai hanketoiminnassa

Execution methods

Valmistelupalaverit ja työpajat 35 h ja itsenäinen työskentely 100 h.

Accomplishment methods

Aktiivinen osallistuminen työskentelyyn sekä hyväksytysti suoritetut projektitehtävät ja projektista tehty case-esittely (powerpoint tai video).

Content

Tilaajaorganisaation kanssa yhteistyössä toteutettujen työpajapäivien ympärille rakentuva ketterä muotoilu- tai taideprojekti yrityksen, julkisen organisaation tai tutkimus-/kehityshankkeen tarpeeseen.

Materials

J. Knapp, J. Zeratsky and B. Kowitz, Sprint. How to solve big problems and test new ideas in just five days. New York, NY, USA: Simon & Schuster, 2016. T. Pinheiro, The Service Startup. Design Gets Lean. USA: Hayakawa, Altabooks and Createspace, 2014. R. Banfield, C.T. Lombardo, T. Wax. Design Sprint – A Practical Guidebook for Building Great Digital Products. O'Reilly Media 2015.


Assessment criteria, satisfactory (1)

Performance is narrow, superficial, or poorly matched to assignment. The performance is limited to listing things in isolation, or dealing with things unilaterally. Execution may contain errors or ambiguities.

Assessment criteria, good (3)

Performance corresponds to assignment, demonstrates understanding and the ability to analyze and justify. The whole picture has been formed, but there may be shortcomings.

Assessment criteria, excellent (5)

The performance outlines a broad entity and the knowledge can be applied multidimensionally or placed in different contexts. Performance demonstrates independent grip and insight. Performance is an intact entity that includes justified self-thinking or critical reflection. The answer is well written or implemented.

Qualifications

Kandidaatin opinnot

Go back to top of page