Skip to main content

Leading in Digitalized Service Business (5 cr)

Code: YAMK189-3002

General information


Enrollment
05.08.2024 - 25.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.09.2024 - 31.10.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
4 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Master's Degree Programmes
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Teachers
Kati Koivunen
Merja Koikkalainen
Groups
R31YH24S
Master of Service Management in Digital Era, autumn 2024
Course
YAMK189

Evaluation scale

H-5

Objective

Opiskelija osaa analysoida, kehittää ja johtaa digitalisoitunutta palveluliiketoimintaa. Hän osaa organisaation strategioiden ja asiakastarpeiden tunnistamisen yhteyden digitaalisissa ympäristöissä. Opiskelija osaa kehittää asiakastarpeista lähtevää digitalisoitunutta palvelukulttuuria sekä rakentaaa digitalisoitunutta palveluliiketoimintamallia kestävän kehityksen periaatteet huomioiden.

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: työelämässä toimiminen

Content

- Digitaalisen palveluliiketoiminnan johtaminen: keskeiset käsitteet, palveluprosessit, asiakastarpeiden tunnistaminen ja strateginen johtaminen digitalisoituneissa ympäristöissä
- Palvelukulttuurin rakentaminen digitalisoituneessa liiketoimintaympäristössä
- Digitaaliset palveluliiketoimintamallit

Location and time

To 26.9.2024 klo 12.30 - 16.00
To 31.10.2024 klo 8.30 - 12.00
Ke 9.10 klo 12-17 Vapaaehtoinen ohjaustapaaminen 0,5h/ ryhmä, ryhmät valitsevat ryhmälle sopivimman puolen tunnin ajan Moodlessa keskiviikolle 9.10, aikavälille 12-17. Tämän voi tehdä vasta kun Moodle työtila aukeaa ja ryhmäjaot ovat selvät.

Materials

Vertaisarvioidut tutkimusartikkelit sekä aiheeseen liittyvä kirjallisuus: Lusch, R. L. & Vargo. S. L. 2014. Service-dominant logic. Cambridge University Press. 



Muu opettajan Moodlessa osoittama materiaali. 


Teaching methods

Tapaamisten sisältö: Johdantoluento ja opintojaksoon kuuluvien ryhmätuotosten esittely.
Lisäksi vapaaehtoinen ohjaustapaaminen.

Tehtävät:
Orientoiva keskustelutehtävä Moodlessa
Pienryhmässä tehtävä palveluliiketoiminnan kehittämistehtävä case-yritykseen
Itsearviointi
Pienryhmän vertaisarviointi.

Employer connections

Harjoitustöissä hyödynnetään opiskelijan omia työelämäyhteyksiä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

0: Opiskelija ei osallistu opintojakson suorittamiseen, tai täytä vaadittuja vähimmäiskriteerejä opintojaksosuorituksen hyväksymiseksi.

1-2: Opiskelija
- tunnistaa digitaalisen palveluliiketoiminnan keskeisiä käsitteitä sekä tiedostaa asiakastarpeiden tunnistamisen ja strategisen johtamisen yhteyden digitalisoituneissa ympäristöissä.
- tunnistaa digitalisoituneen liiketoimintaympäristön palvelukulttuurin.
- tunnistaa digitalisoitunutta palveluliiketoimintamallia ja sen toteutumisen edellytyksiä.

Assessment criteria, good (3)

3-4: Opiskelija
- osaa tunnistaa ja edistää digitaalista palveluliiketoimintaa huomioiden asiakastarpeiden tunnistamisen ja strategisen johtamisen merkityksen digitalisoituneissa ympäristöissä.
- osaa itsenäisesti ja yhteistyössä muiden kanssa tunnistaa ja edistää digitalisoituneen liiketoimintaympäristön palvelukulttuurin rakentumista.
- osaa edistää digitalisoitunutta palveluliiketoiminta-mallia ja sen edellytyksiä.

Assessment criteria, excellent (5)

5: Opiskelija
- osaa itsenäisesti ja luovasti analysoida, kehittää ja johtaa digitaalista palveluliiketoimintaa huomioiden asiakastarpeiden tunnistamisen ja strategisen johtamisen merkityksen digitalisoituneissa ympäristöissä.
- osaa kehittää ja johtaa itsenäisesti, luovasti ja yhteistyössä muiden kanssa digitalisoituneen liiketoimintaympäristön palvelukulttuurin rakentamista.
- kykenee itsenäisesti, luovasti ja monipuolisesti johtamaan digitalisoituneen palveluliiketoiminta-mallin kehittämistä ja sen edellytysten toteutumista.

Go back to top of page