Skip to main content

Busines Design (4cr)

Code: UPAMU1011-3007

General information


Enrollment
08.08.2023 - 31.08.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2023 - 01.01.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Faculty of Art and Design
Teaching languages
Finnish
Seats
7 - 50
Teachers
Petri Salo
Course
UPAMU1011

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- hahmottaa, miten muotoilun avulla voidaan kehittää liiketoimintaa ketterästi
- selittää liiketoiminnan, palvelujen markkinoinnin ja muotoilun kytkökset ja kehittymisen eri vuosikymmenillä
- kuvata strategista muotoilua sekä markkinointia
- tunnistaa muotoilun haltuunottamisen kehitysvaiheet yrityksissä

Execution methods

Luennot (28 h) sekä itsenäinen työskentely, essee/esittely ja perehtyminen kirjallisuuteen (80h).

Accomplishment methods

Aktiivinen osallistuminen luennoille sekä kurssitehtävän suorittaminen annetussa ajassa.

Content

Kurssin aikana tutustutaan liiketoiminnan ja muotoilualan kytköksiin ennen, nyt ja tulevaisuudessa. Käydään läpi business design sekä design management termit ja niiden erilaiset käyttöyhteydet. Tutustutaan erilaisiin muotoilutoiminnan mittareihin ja kypsyysmalleihin.

Materials

Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. (2019). Palvelumuotoilun bisneskirja. Helsinki: Alma Talent Oy Muu aiheeseen liittyvä kirjallisuus ilmoitetaan kurssin yhteydessä.


Assessment criteria, satisfactory (1)

Fail
The performance is very incomplete or incorrect, or contains significant misunderstandings.

Passable and satisfactory
Performance is narrow, superficial, or poorly matched to assignment. The performance is limited to listing things in isolation, or dealing with things unilaterally. Execution may contain errors or ambiguities.

Assessment criteria, good (3)

Good and commendable
Performance corresponds to assignment, demonstrates understanding and the ability to analyze and justify. The whole picture has been formed, but there may be shortcomings.

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent
The performance outlines a broad entity and the knowledge can be applied multidimensionally or placed in different contexts. Performance demonstrates independent grip and insight. Performance is an intact entity that includes justified self-thinking or critical reflection. The answer is well written or implemented.

Qualifications

MOOC1001 Johdatus palvelumuotoiluun 2 op

Go back to top of page