Siirry suoraan sisältöön

Mediakasvatuksen kirjallisuus (5op)

Toteutuksen tunnus: MKAS2223-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
08.08.2023 - 31.07.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2023 - 30.07.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
KTK perustoiminta
Opetuskielet
suomi
Paikat
1 - 500
Opettajat
Heli Ruokamo
Satu-Maarit Korte
Marja-Riitta Maasilta
Ryhmät
KASKO2
Kasvatustiede 2. vuosikurssi
KEKA2
Kestävyyskasvatuksen ko. 2. vuosikurssi
Opintojakso
MKAS2223

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Tentin jälkeen opiskelija:
- osaa tunnistaa mediakasvatuksen monitieteisiä teoreettisia lähtökohtia ja vetää yhteen tutkimustuloksia
- ymmärtää mediakasvatuksen pääkäsitteitä ja osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä
- osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia
- ymmärtää miten teorioita ja tutkimustietoa voidaan hyödyntää käytännön mediakasvatustoiminnassa

Toteutustavat

Tentti Examissa

Itsenäistä työskentelyä 135h

Sisältö

Opintojaksolla tutustutaan mediakasvatuksen keskeisiin osa-alueisiin: media opetuksessa ja oppimisessa, media yhteiskunnassa sekä media ja psykososiaalinen hyvinvointi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

0
Opiskelija ei osaa nimetä mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja tutkimustuloksia eikä tunne niihin liittyviä pääkäsitteitä. Opiskelija ei osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia.
1
Opiskelija osaa mainita joitain valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja tutkimustuloksia ja tuntee joitain pääkäsitteitä. Opiskelija osaa jonkin verran verrata ja arvioida joitain mediakasvatuksen näkökulmia.
2
Opiskelija tuntee jonkin verran valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja tutkimustuloksia. Opiskelija tuntee joitain valitsemiensa alojen pääkäsitteitä, mutta ei osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä. Opiskelija osaa jonkin verran verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3
Opiskelija tuntee valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja osaa vetää yhteen tutkimustuloksia. Opiskelija tuntee valitsemiensa alojen pääkäsitteitä ja osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä. Opiskelija osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia. Opiskelija ymmärtää miten teorioita ja tutkimustietoa voidaan hyödyntää käytännön mediakasvatustoiminnassa.
4
Opiskelija tuntee kiitettävästi valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja osaa vetää yhteen tutkimustuloksia. Opiskelija tuntee useita valitsemiensa alojen pääkäsitteitä ja osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä. Opiskelija osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia. Opiskelija ymmärtää miten teorioita ja tutkimustietoa voidaan hyödyntää käytännön mediakasvatustoiminnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
Opiskelija tuntee erinomaisesti valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja osaa vetää yhteen tutkimustuloksia. Opiskelija tuntee valitsemiensa alojen pääkäsitteet ja osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä. Opiskelija osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia. Opiskelija ymmärtää miten teorioita ja tutkimustietoa voidaan hyödyntää käytännön mediakasvatustoiminnassa.

Lisätiedot

Tentti Examissa.

Itsenäistä työskentelyä 135h.

Siirry alkuun