Mediakasvatuksen kirjallisuus (5op)
Toteutuksen tunnus: MKAS2223-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 08.08.2023 - 31.07.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2023 - 30.07.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- KTK perustoiminta
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 1 - 500
- Opettajat
- Heli Ruokamo
- Satu-Maarit Korte
- Marja-Riitta Maasilta
- Ryhmät
- 
                        KASKO2Kasvatustiede 2. vuosikurssi
- 
                        KEKA2Kestävyyskasvatuksen ko. 2. vuosikurssi
- Opintojakso
- MKAS2223
Arviointiasteikko
H-5
                    
Tavoitteet
Tentin jälkeen opiskelija:
 - osaa tunnistaa mediakasvatuksen monitieteisiä teoreettisia lähtökohtia ja vetää yhteen tutkimustuloksia
 - ymmärtää mediakasvatuksen pääkäsitteitä ja osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä
 - osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia
 - ymmärtää miten teorioita ja tutkimustietoa voidaan hyödyntää käytännön mediakasvatustoiminnassa
                    
Toteutustavat
Tentti Examissa  
Itsenäistä työskentelyä 135h
                    
Sisältö
Opintojaksolla tutustutaan mediakasvatuksen keskeisiin osa-alueisiin: media opetuksessa ja oppimisessa, media yhteiskunnassa sekä media ja psykososiaalinen hyvinvointi.
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
0
Opiskelija ei osaa nimetä mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja tutkimustuloksia eikä tunne niihin liittyviä pääkäsitteitä. Opiskelija ei osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia. 
1
Opiskelija osaa mainita joitain valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja tutkimustuloksia ja tuntee joitain pääkäsitteitä. Opiskelija osaa jonkin verran verrata ja arvioida joitain mediakasvatuksen näkökulmia. 
2
Opiskelija tuntee jonkin verran valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja tutkimustuloksia. Opiskelija tuntee joitain valitsemiensa alojen pääkäsitteitä, mutta ei osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä. Opiskelija osaa jonkin verran verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia.
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3
Opiskelija tuntee valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja osaa vetää yhteen tutkimustuloksia. Opiskelija tuntee valitsemiensa alojen pääkäsitteitä ja osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä. Opiskelija osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia. Opiskelija ymmärtää miten teorioita ja tutkimustietoa voidaan hyödyntää käytännön mediakasvatustoiminnassa.
4
Opiskelija tuntee kiitettävästi valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja osaa vetää yhteen tutkimustuloksia. Opiskelija tuntee useita valitsemiensa alojen pääkäsitteitä ja osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä. Opiskelija osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia. Opiskelija ymmärtää miten teorioita ja tutkimustietoa voidaan hyödyntää käytännön mediakasvatustoiminnassa.
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5
Opiskelija tuntee erinomaisesti valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja osaa vetää yhteen tutkimustuloksia. Opiskelija tuntee valitsemiensa alojen pääkäsitteet ja osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä. Opiskelija osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia. Opiskelija ymmärtää miten teorioita ja tutkimustietoa voidaan hyödyntää käytännön mediakasvatustoiminnassa.
                    
Lisätiedot
Tentti Examissa.
Itsenäistä työskentelyä 135h.
                    
