Management of customer experience (5 cr)
Code: T31L140OJ-3002
General information
- Enrollment
- 02.10.2023 - 19.02.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 20.02.2024 - 29.02.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Business Administration, Business Economics T
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 55
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Nelly Korteniemi
- Teacher in charge
- Nelly Korteniemi
- Groups
-
TA31L22SBachelor of Business Administration, Business Economics, Tornio, Autumn 2022
- Course
- T31L140OJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuasi ymmärrät asiakaskokemuksen elementit ja sen muotoilun periaatteet. Tiedostat asiakaskokemuksen vaikutuksen yrityksen strategiaan ja toimintaan. Tunnet palvelumuotoilun yleisiä periaatteita ja työkaluja asiakaskokemuksen johtamisessa. Tunnistat asiakkaan roolin liiketoimintaverkostossa, asiakaskokemuksen merkityksen liiketoiminnalle sekä erilaisia asiakaskokemuksen mittareita ja mittaamistapoja.
Accomplishment methods
verkkototeutus
Content
* asiakaskokemuksen elementit
* muotoilun periaatteet
* mittarit ja mittaamistavat
Location and time
Opetus/Zoom/Moodle
20.2.2024 17-20:15 asiakaskokemuksen vaikutuksen yrityksen strategiaan ja toimintaan
22.2.2024 17-20:15 asiakaskokemuksen elementit, brändi ja vastuullisuus
27.2.2024 17-20:15 palvelumuotoilun yleisiä periaatteita ja työkaluja asiakaskokemuksen johtamisessa
29.2.2027 17-20:15 asiakkaan roolin liiketoimintaverkostossa, asiakaskokemuksen merkityksen liiketoiminnalle sekä erilaisia asiakaskokemuksen mittareita ja mittaamistapoja.
Teaching methods
Opintojaksolla oppitunnit muodostuvat teorialuennoista sekä niihin liittyvistä tehtävistä ja keskusteluista. Ryhmätehtäviä voidaan aloittaa tunneilla, joita jatketaan pienryhmän itsenäisenä työskentelynä. Opintojaksoon kuuluu lisäksi itsenäinen työskentely sekä pienryhmien itsenäinen työskentely.
Luentoaineisto, muu materiaali sekä arvioitavat oppimistehtävät viedään Moodle-oppimisympäristöön.
Exam schedules
Arvioitavan tehtävän palautus
17.3.2024 kello 23:55
1. uusinta
17.5.2024 kello 23:55
2. uusinta
20.10.2024 kello 23:55
Completion alternatives
Mikäli osaat opinnon aihealueet aiempien opintojen tai työelämäkokemuksen perusteella, riittää arvioitavien oppimistehtävien palautus tai sovit erikseen osaamisen näytön ennen opinnon alkamista.
Student workload
Opintojakson kokonaistyömäärä on 135 tuntia, joka sisältää oppitunnit yhdessä, itsenäisen työskentelyn, pienryhmätyöskentelyn sekä itsenäisen syventymisen aiheisiin, itsenäiset harjoitustehtävät ja arvioitavat oppimistehtävät.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tunnistat, asiakaskokemuksen elementit ja muotoilun perusperiaatteet. Tunnistat, miten asiakaskokemus vaikuttaa yrityksen toimintaan ja strategiaan. Osaat mitata asiakaskokemusta ja raportoida tulokset.
Assessment criteria, good (3)
Osaat selittää ja kuvata, mistä asiakaskokemus koostuu. Osaat raportoida palvelumuotoilun periaatteet. Osaat kuvata, miten asiakaskokemus vaikuttaa yrityksen strategiaan sekä liiketoimintaan. Osaat mitata asiakaskokemusta ja raportoida tutkimuksen tuloksia hyvällä tasolla..
Assessment criteria, excellent (5)
Osaat kuvata analyyttisesti mistä asiakaskokemus koostuu. Osaat kuvata erinomaisesti, miten asiakaskokemus vaikuttaa yrityksen strategiaan ja liiketoimintaan. Osaat soveltaa erinomaisesti muotoilun perusperiaatteita oppimistehtävissä. Osaat mitata asiakaskokemusta ja analysoida sekä raportoida tutkimuksen tuloksia erinomaisella tasolla.