Siirry suoraan sisältöön

Data and Web Analytics (5 op)

Toteutuksen tunnus: T31L1282J-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.10.2023 - 28.04.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
29.04.2024 - 17.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous T
Opetuskielet
englanti
Paikat
1 - 50
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Tornio
Opettajat
Pekka Reijonen
Vastuuopettaja
Pekka Reijonen
Ryhmät
TA31L22K
Tradenomikoulutus, liiketalous (monimuoto-opinnot), Tornio, kevät 2022
Opintojakso
T31L1282J

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

On successful completion of the course, student is able to utilize the key practises and tools of collecting, analysing and reporting business data. Student is able to support business decision making with relevant and professionally visualized data. Student is able to utilize web analytics tools to enhance marketing activities.

Sisältö

Google Analytics or other similar tool
Google Data Studio, MS PowerBI or other similar tool

Aika ja paikka

Etänä Zoom-yhteyden avulla

Oppimateriaalit

Oppimateriaali päivittyy Moodleen myöhemmin


Opetusmenetelmät

Opetuskerrat pidetään etänä Zoomin avulla.
Opettaja ohjaa opiskelijoita aiheen ja tarpeellisen materiaalin pariin. Yksilö- ja pari-tehtävillä tutustutaan aiheeseen ja sen käsitteistöön. Ryhmätyön aiheena on tarpeellisen analytiikan suunnittelu case-yritystä varten. Oppiminen perustuu ongelmanratkaisuun ja/tai liiketoiminnallisen mahdollisuuden hyödyntämiseen analytiikan keinoin. Vertaisarviointia sovelletaan. Opettaja voi käyttää myös muita tilanteeseen sopivia menetelmiä ja muokata yllämainittuja menetelmiä tilanteeseen sopivalla tavalla

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Viiden opintopisteen opintojakson laskennallinen kuormitus on 135 tuntia opiskelijan työtä. Työ on itsenäistä, pari- ja ryhmätyötä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Student recognizes the variety of business data sources and general methods of collecting it from them. Student recognizes the need for combining data from different sources. Student can use some features of a analytical tool to manipulate business data. Student can produce visual reporting for business decision makers. Student is able to utilize the some features of web analytics tools to find potential problems in marketing activities.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Student recognizes the key sources of business data and methods of collecting it from them. Student recognizes the need and principles for combining data from different sources. Student can use a relevant analytical tool to manipulate data related to business decision making. Student can produce clear and visual reporting for business decision makers. Student is able to utilize the key features of web analytics tools to find potential problems in marketing activities.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Students recognizes the different business data sources and methods of collecting and combining data from them in practical way. Student can use key analytical tools to manipulate data in order to support business decision making. Student can produce relevant and professionally visualised data reporting in order to communicate with different stakeholders. Student is able to utilize web analytics tools to suggest improvements in marketing activities.

Siirry alkuun