Skip to main content

Reputation and Networking Service Economy (5 cr)

Code: YAMK145-3005

General information


Enrollment
08.01.2024 - 21.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.01.2024 - 01.03.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Master's Degree Programmes
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Teachers
Kati Koivunen
Groups
YAMKPROF
YAMK, profiloivat opinnot
Course
YAMK145

Evaluation scale

H-5

Objective

Opiskelija hallitsee maineen ja luottamuksen johtamisen erityispiirteet palvelutalouden verkostoissa. Opiskelija osaa käyttää mainetta tukevia markkinointiviestintätyökaluja. Opiskelija tunnistaa kestävän kehityksen eri elementit (Agenda 2030) verkostojen johtamisessa.

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: ennakoiva kehittäminen, eettisyys, kansainvälisyys ja monikulttuurisuus

Content

- Maine ja luottamus (henkilökohtaiset suhteet ja verkostot)
- Maine, markkinointi ja viestintä
- Maine ja kestävän kehityksen tavoitteet (Agenda 2030)
- Verkostojohtaminen
- Johtamiskulttuuri, tulevaisuuteen suuntautuminen, vastuullisuus

Location and time

Orientaatioluento: 23.1 klo 17-20
Ryhmätöiden esitykset: 1.3 klo 17-20.

Ryhmäkohtaiset sparrausajat sovitaan kurssin edetessä.

Materials

Feldman, P. M., Bahamonde, R. A., & Velasquez Bellido, I. (2014). A new approach for measuring corporate reputation. Revista de Administração de Empresas, 54(1), 53–66. https://doi.org/10.1590/s0034-759020140102



Cartwright, S., Davies, I., & Archer-Brown, C. (2021). Managing relationships on social media in business-to-business organisations. Journal of Business Research, 125, 120–134. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.11.028



Kietzmann, J. H., Hermkens, K., McCarthy, P. I. & Silvestre B. S. 2011. Social media? Get Serious! Understanding the functional blocks of social media. Business Horizons, vol 54 (3), pp. 241–251.



Veh, A., Göbel, M. and Vogel, R. (2018) ‘Corporate reputation in management research: A review of the literature and assessment of the concept’, Business Research, 12(2), pp. 315–353. 


Teaching methods

Johdantoluento verkkoympäristössä ja opintojakson käynnistys opintojaksoon kuuluvien ryhmätuotosten esittely.
Ryhmätyö ja tutorointi verkossa.

Assessment criteria, satisfactory (1)

1-2: Opiskelija
- osaa käyttää mainetta tukevia markkinointiviestintätyökaluja verkostojen johtamisessa.
- tunnistaa maineen ja luottamuksen johtamisen erityispiirteitä palvelutalouden verkostojen johtamistyössä.
- tunnistaa vastuullisuuden eri elementit verkostojen johtamisessa.

Assessment criteria, good (3)

3-4: Opiskelija
- osaa tunnistaa ja hyödyntää vastuullisuuden kaikkia elementtejä verkostojen johtamisessa.
- osaa käyttää soveltaen erilaisia markkinointiviestintätyökaluja mainetta ja luottamusta tukevissa verkostoissa.
- osaa perustellen soveltaa ja hyödyntää maineen ja luottamuksen erityispiirteitä johtaessaan palvelutalouden verkostoja.

Assessment criteria, excellent (5)

5: Opiskelija
- osaa itsenäisesti ja luovasti analysoida, soveltaa ja kehittää vastuullisuuden kaikkia elementtejä verkostojen johtamisessa.
- osaa soveltaa luovasti ja itsenäisesti käyttää erilaisia markkinointiviestintätyökaluja mainetta ja luottamusta tukevissa verkostoissa.
- löytää luovia ja uusia keinoja soveltaa ja kehittää maineen ja luottamuksen erityispiirteitä johtaessaan palvelutalouden verkostoja.

Go back to top of page