Hyvinvointi, osallisuus ja vaativuus koulutyön kehittämisessä (2cr)
Code: OPEKAS_18_2023-3001
General information
- Enrollment
- 02.02.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 15.03.2023 - 20.03.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Training Services in the Fields of Teaching and Education
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Non-degree studies
- Course
- OPEKAS_18_2023
Evaluation scale
H-5
Objective
Millaisia asioita koulussa pitäisi ottaa huomioon, jotta se olisi kaikille yhteinen?
Miten hyvinvointi ja osallisuus palvelevat parhaiten koulun kehittämistä?
MIten vaativaa erityistä tukea oppilaat tulisi arjessa huomioda?
Miten tehdään vaikuttavaa kehittämistä ja muutosta?
Lisäksi koulutuksessa käsitellään vaativaa erityistä tukea tutkimuksen ja tilastojen valossa sekä sairaalakonsultaatiota ja vaativaa konsultaatiota kansallisen tutkimuksen valossa. Teemoina ovat myös konsultaation keinot ja koulua käymättömyys, koulun kulttuuriset rakenteet ja vaativimpien oppilaiden sietokyky.
Koulutus koostuu kahdesta verkkokoulutuspäivästä sekä itsenäisesti ja omassa työssä suoritettavista oppimistehtävistä.
Kohderyhmä:
Esi- ja perusopetuksen henkilöstö
Kouluttajat:
Mika Saatsi, vaativan tuen asiantuntija, työnohjaaja STOry
Tanja Äärelä, yliopistonlehtori, erityispedagogiikan dosentti, Lapin yliopisto
Jyrki Huusko, johtava rehtori, koulunkehittämistutkimuksen dosentti, Itä-Suomen yliopisto
Aikataulu:
ke 15.3. klo 13-17 Hyvinvointi, osallisuus ja vaativuus koulutyön kehittämisessä/ Mika Saatsi
ma 20.3. klo 14-18 Vaativan tuen tilannekuva/ Tanja Äärelä ja Jyrki Huusko
Koulutus on Opetushallituksen kustantamaa ja opetuksen osalta maksutonta, muista kuluista osallistujat vastaavat itse.