Skip to main content

Mobile Learning Environments of Music Education (1cr)

Code: LAER1032-3003

General information


Enrollment
01.12.2023 - 26.03.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.04.2024 - 30.04.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Faculty of Education
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 20
Teachers
Vesa Tuisku
Lenita Hietanen
Teacher in charge
Lenita Hietanen
Course
LAER1032

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tunnistaa ja ymmärtää musiikkiteknologian, mobiililaitteiden sekä internetin ja tietoverkkojen mahdollisuuksia musiikinopetuksen monipuolistamisessa, musiikin opetustilojen suunnittelussa sekä musiikin etäopetuksen järjestämisessä
- osaa suunnitella musiikkiteknologiaa, mobiililaitteita sekä internetiä ja tietoverkkoja hyödyntävän musiikin oppimisympäristön
- osaa hyödyntää musiikkiteknologiaa ja mobiililaitteita luovassa musiikillisessa toiminnassa

Execution methods

- Ryhmäopetus 10h.
- Ohjattu itsenäinen yksilöllinen ja yhteisöllinen työskentely 17h.

Accomplishment methods

Aktiivinen osallistuminen opetukseen.
Harjoitusten ja tehtävien tekeminen.
Kirjallisen lopputyön tekeminen.

Content

- Musiikkiteknologiaa
- Mobiililaitteita ja niiden sovelluksia
- Internet ja tietoverkot musiikinopetuksen näkökulmasta
- Musiikin etäopetuksen pedagogiikkaa

Materials

Oppitunneilla jaettava materiaali.

Assessment criteria, satisfactory (1)

0 Hylätty

1 Välttävä
Opiskelija osoittaa heikkoa motivaatiota aihealuetta opiskelemista kohtaan ja osallistuu oppitunneilla vähäisesti. Harjoitukset ja tehtävät ovat huolimattomasti toteutettuja suhteessa tehtävänantoon. Kirjallinen työ on rakenteeltaan hajananen ja siinä on merkittäviä puutteita tai runsaasti virheitä. Kirjallisessa työssä ei tuoda esille omia näkemyksiä, vaan ainoastaan toistetaan joitakin muistamiseen tai ulkoa opetteluun pohjautuvia seikkoja.

2 Tyydyttävä
Opiskelija osoittaa kohtalaista motivaatiota aihealuetta opiskelemista kohtaan ja osallistuu oppitunneilla jonkin verran. Harjoitukset ja tehtävät ovat kohtalaisen huolella toteutettuja ja jokseenkin tehtävänannon mukaisia. Kirjallinen työ on rakenteeltaan luettelomainen ja pintapuolinen ja se voi sisältää merkittäviä puutteita tai jonkin verran virheitä. Kirjallinen työ sisältää omia näkemyksiä, mutta niiden perustelu on hataraa tai niitä ei ole perusteltu ollenkaan. Opiskelija osoittaa omaksuneensa opiskeltavia asioita jonkin verran ja hänelle näyttää muodostuneen alustava ymmärrys aihealueesta kokonaisuutena.

Assessment criteria, good (3)

3 Hyvä
Opiskelija osoittaa yleensä olevansa motivoitunut aihealuetta opiskelemista kohtaan ja osallistuu oppitunneilla aktiivisesti. Harjoitukset ja tehtävät ovat huolella toteutettuja, rakenteeltaan selkeitä ja johdonmukaisia.
Kirjallisessa työssä on huolellisesti perusteltuja omia näkemyksiä sekä kriittistä pohdintaa, ja siinä viitataan (tutkimus)kirjallisuuteen. Opiskelija osoittaa omaksuneensa opiskeltavat asiat hyvin ja hänelle näyttää muodostuneen hyvä käsitys aihealueesta kokonaisuutena.


4 Kiitettävä
Opiskelija osoittaa jatkuvasti olevansa motivoitunut aihealueen opiskelemiseen ja osallistuu oppitunneilla säännöllisesti kaikkeen toimintaan, yksilönä ja yhteisössä. Harjoitukset ja tehtävät ovat huolella toteutettuja ja havainnollisia, rakenteeltaan selkeitä ja johdonmukaisia. Kirjallinen työ sisältää huolellisesti perusteltuja omia näkökulmia, kriittistä pohdintaa ja osoittaa kykyä ymmärtää laajoja asiakokonaisuuksia. Kirjallinen työ sisältää useita viittauksia tutkimuskirjallisuuteen. Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä opiskeltavia asioita monipuolisesti ja osaavansa soveltaa opittuja tietoja ja taitoja erilaissa yhteyksissä. Opiskelijalle näyttää muodostuneen hyvä ja monipuolinen käsitys aihealueesta kokonaisuutena.

Assessment criteria, excellent (5)

5 Erinomainen
Opiskelija osoittaa olevansa erittäin motivoitunut aihealueen opiskelemiseen ja hän osallistuu oppitunneilla erittäin aktiivisesti ja yhteisöllisesti rakentavasti kaikkeen toimintaan. Harjoitukset ja tehtävät ovat huolella toteutettuja ja havainnollisia, rakenteeltaan selkeitä ja johdonmukaisia.
Kirjallinen työ sisältää huolellisesti perusteltuja omia näkökulmia, kriittistä pohdintaa, innovatiivisuutta ja osoittaa kykyä ymmärtää laajoja asiakokonaisuuksia. Kirjallinen työ sisältää runsaasti ajankohtaisia ja relevantteja viittauksia tutkimuskirjallisuuteen. Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä opiskeltavia asioita monipuolisesti ja osaavansa soveltaa, analysoida ja arvioida opittuja tietoja ja taitoja erilaissa yhteyksissä.
Opiskelija osoittaa sekä opinnäytteissään että oppitunneilla tutkivan opettajan analyyttista ja arvioivaa, mutta myös uutta luovaa otetta. Opiskelijalle näyttää muodostuneen laaja ja monipuolinen käsitys aihealueesta kokonaisuutena.

Go back to top of page