Skip to main content

Organizational Behaviour (5 cr)

Code: R300BN109-3001

General information


Enrollment
02.10.2023 - 07.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2024 - 31.03.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bachelor of Business Administration, Business Economics R
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Mirva Jakola
Mari Angeria
Teacher in charge
Mirva Jakola
Groups
R31L23S
Tradenomikoulutus, liiketalous, päiväopinnot, Rovaniemi, syksy 2023
Course
R300BN109

Evaluation scale

H-5

Objective

Opiskelija tietää johtamisen ja esimiestyön merkityksen toiminnan johtamisessa, tavoitteiden asetannassa ja siihen pääsemisessä.
Opiskelija tietää vastuullisen johtamisen ja esimiestaitojen perusteet.
Opiskelija tietää työyhteisötaitojen merkityksen työelämässä.
Opiskelija tunnistaa motivoinnin ja työhyvinvoinnin tärkeyden moninaisessa työyhteisössä.
Hän osaa tunnistaa ja arvioida sekä omaa että tiimin jäsenten osaamista ja vahvuuksia.
Opiskelija tunnistaa omia vahvuuksiaan. Hän tunnistaa urasuunnittelun merkityksen.

Kompetenssit: johtaminen, työelämässä toimiminen

Content

Lähijohtaminen, esimies- ja alaistaidot, tiimityöskentely ja itsensä johtaminen

Työyhteisötaidot

Motivointi ja työhyvinvointi

Moninainen ja monikulttuurinen työyhteisö

Vahvuusperustaisuus

Location and time

Opetus Rovaniemen kampuksella.

Materials


  • Opintojakson alussa saatavailla oleva materiaali ja artikkelit Moodlessa 

  • Viitala & Jylhä: Johtaminen. Keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit 2019. Soveltuvin osin. 


Teaching methods

Lähiopetus ja -ohjaus
Tiedonhankinta itsenäisesti
Ryhmätyöskentely
Itsenäiset tehtävät
Osaamisen näyttö

Assessment criteria, satisfactory (1)

Taso 1
Henkilöstöosaaminen:
Opiskelija tietää henkilöstöosaamisen ja esimies- ja alaistaitojen perusteet. Hän osaa tunnistaa ja arvioida sekä omaa että tiimin jäsenten osaamista ja vahvuuksia.
Opiskelija tunnistaa motivoinnin ja työhyvinvoinnin tärkeyden monimuotoisessa ja monikulttuurisessa työyhteisössä. Opiskelija osaa nimetä työelämän haasteita ja tiedostaa muutoksen osana työyhteisöä ja sen toimintaa.

Taso 2
Henkilöstöosaaminen:
Opiskelija osaa kuvata henkilöstöosaamisen ja esimies- ja alaistaitojen perusteet.
Hän osaa nimetä ja arvioida sekä omaa että tiimin jäsenten osaamista ja vahvuuksia.
Opiskelija tunnistaa keinoja motivoinnin ja työhyvinvoinnin kehittämiseen monimuotoisessa ja monikulttuurisessa työyhteisössä.
Opiskelija tietää työelämän haasteita ja tiedostaa muutoksen osana työyhteisöä ja sen toimintaa.

Assessment criteria, good (3)

Taso 3
Henkilöstöosaaminen:
Opiskelija ymmärtää henkilöstöosaamisen ja esimies- ja alaistaitojen perusteet.
Opiskelija hahmottaa oman osaamisen ja tiimin jäsenten osaamisen merkityksen.
Opiskelija ymmärtää motivoinnin ja työhyvinvoinnin kehittämiseen merkityksen monimuotoisessa ja monikulttuurisessa työyhteisössä.
Opiskelija ymmärtää työelämän haasteita ja tiedostaa muutoksen osana työyhteisöä ja sen toimintaa.

Taso 4
Henkilöstöosaaminen:
Opiskelija hallitsee henkilöstöosaamisen ja esimies- ja alaistaitojen perusteet.
Opiskelija osaa arvioida oman osaamisen ja tiimin jäsenten osaamisen merkityksen.
Opiskelija osaa arvioida motivoinnin ja työhyvinvoinnin kehittämiseen merkityksen monimuotoisessa ja monikulttuurisessa työyhteisössä.
Opiskelija osaa huomioida työelämän haasteita ja työelämän muutoksen.

Assessment criteria, excellent (5)

Taso 5
Henkilöstöosaaminen:
Opiskelija ymmärtää henkilöstöosaamisen merkityksen organisaation toiminnassa ja menestystekijänä.
Opiskelija saa kehittävästi arvioida omaa ja tiimin jäsenten osaamista sekä tehdä kehittämisehdotuksia.
Hän osaa ennakoida työelämän muutosten merkitystä.

Go back to top of page