Skip to main content

Social Media as a Tool in Sports Marketing and Sales (5 cr)

Code: R700BE69-3001

General information


Enrollment
01.03.2024 - 01.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.09.2024 - 27.10.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Sports Studies
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 51
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Degree Programme in Sports and Leisure Management
Teachers
Kati Koivunen
Teacher in charge
Kati Koivunen
Groups
RA75L22S
Bachelor of Sports Studies, (blended studies) Rovaniemi, Autumn 2023
Course
R700BE69

Evaluation scale

H-5

Objective

Tämän opintojakson jälkeen:

- Osaat tunnistaa urheilumarkkinoinnin erityispiirteet

- Osaat tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuuksia kumppanuuksien kehittämisessä ja brändin rakentamisessa.

- Osaat asettaa tavoitteita ja urheilun myynnille ja markkinoinnille sosiaalisessa mediassa sekä arvioida niiden toteutumista.

- Osaat käyttää sosiaalisen median erilaisia työkaluja ja kanavia myynnissä ja markkinoinnissa.

Content

Teema 1. Urheilumarkkinoinnin erityispiirteet

Teema 1. Kumppanuuksien kehittäminen ja brändäys

Teema 2. Sosiaalisen median markkinoinnin ja myynnin tavoitteiden asettaminen ja tulosten seuranta

Teema 3. Sosiaalisen median kanavat, työkalut ja kohderyhmien valinta

Assessment criteria, satisfactory (1)

Taso 1
Urheilumarkkinoinni ja kumppanuuksien kehittäminen:
Osaat tunnistaa urheilumarkkinoinnin erityispiirteet.
Osaat tunnistaa sosiaalisen median roolin yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat nimetä erilaisia kohderyhmiä ja heidän käyttämiään sosiaalisen median viestintäkanavia.
Tunnistat ja osaat käyttää perustyökaluja.
Osaat asettaa yksinkertaisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida niiden toteutumista.

Taso 2
Urheilumarkkinoinni ja kumppanuuksien kehittäminen:
Ymmärrät urheilumarkkinoinnin erityispiirteet.
Osaat suunnitelmallisesti hyödyntää sosiaalista mediaa yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat tunnistaa erilaisia kohderyhmiä ja heidän käyttämiään sosiaalisen median viestintäkanavia.
Osaat käyttää eri työkaluja.
Osaat asettaa monipuolisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida niiden toteutumista.

Assessment criteria, good (3)

Taso 3
Urheilumarkkinoinni ja kumppanuuksien kehittäminen:
Osaat huomioida urheilumarkkinoinnin erityspiirteet.
Osaat tavoitteellisesti hyödyntää sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Osaat tunnistaa sosiaalisen median roolin brändin rakentamisessa.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat valita oikeita sosiaalisen median viestintäkanavia eri kohderyhmien tavoittamiseen.
Osaat käyttää eri työkaluja perustellen.
Osaat asettaa monipuolisia laadullisia ja määrällisiä tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille arvioida eri näkökulmista tavoitteiden toteutumista.

Taso 4
Urheilumarkkinoinni ja kumppanuuksien kehittäminen:
Osaat soveltaa urheilumarkkinointia ja perustella tehtyjä ratkaisuja.
Osaat tavoitteellisesti ja eri vaihtoehtoja arvioiden hyödyntää sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Osaat hyödyntää sosiaalista mediaa brändin rakentamisessa.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat tavoitteellisesti käyttää erilaisia viestintäkanavia eri kohderyhmien tavoittamiseen.
Osaat käyttää monipuolisesti ja perustellen erilaisia työkaluja.
Osaat asettaa ja seurata monipuolisesti ja perustellen laadullisia ja numeraalisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida eri näkökulmista tavoitteiden toteutumista.

Assessment criteria, excellent (5)

Taso 5
Urheilumarkkinoinni ja kumppanuuksien kehittäminen:
Osaat soveltaa urheilumarkkinointia ja perustella ja analysoida tehtyjä ratkaisuja.
Osaat tavoitteellisesti ja kriittisesti eri vaihtoehtoja arvioiden soveltaa sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Osaat käyttää monipuolisesti ja tavoitteellisesti sosiaalista mediaa brändin rakentamisessa.

Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat tavoitteellisesti ja kriittisesti tarkastellen hyödyntää erilaisia viestintäkanavia eri kohderyhmien tarpeisiin.
Osaat käyttää monipuolisesti ja perustellen parhaiten soveltuvia työkaluja.
Osaat asettaa ja seurata monipuolisesti laadullisia ja numeraalisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille.
Osaat analysoida perustellen tavoitteiden toteutumista ja laatia muutosehdotuksia.

Further information

Opintojakso toteutetaan sovittuna ajankohtana, mikäli osallistujia on vähinään 12 opiskelijaa.

Opintojakso on osa Urheilu - ja liikuntaliiketoiminnan kehittäminen -korkeakouludiplomia (30 op). Lisätietoja löydät: https://www.lapinamk.fi/fi/Hakijalle/Urheilu--ja-liikuntaliiketoiminnan-kehittaminen-koulutus

Lapin yliopiston läsnäoleva tutkinto-opiskelija voi ilmoittautua maksutta Lapin ammattikorkeakoulun tarjoamiin LUC-opintoihin, mikäli opinnot voi liittää omaan tutkintoon. Ilmoittautuminen tapahtuu Lapin ammattikorkeakoulun Hakijan työpöydällä: https://hakeutuminen-amk.peppi4.lapit.csc.fi/web/hakijan-tyopoyta/#3755

Go back to top of page