Skip to main content

Research Traditions in Management (15cr)

Code: JOHT1301-3007

General information


Enrollment
29.04.2024 - 11.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.02.2024 - 25.08.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
15 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
15 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Faculty of Social Sciences
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 500
Degree programmes
Administrative Sciences and Management
Teachers
Anu Valtonen
Pikka-Maaria Laine
Teacher in charge
Anu Valtonen
Course
JOHT1301

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- eritellä johtamisen tieteenalan keskeisiä teoreettis-menetelmällisiä tutkimustraditioita
- analysoida eri tutkimustraditioiden erityispiirteitä ja niiden menetelmällisiä ratkaisuja
- asemoida oman tutkielmansa/kiinnostuksensa osaksi tiettyä tutkimustraditiota
- hyödyntää keskeisiä tutkimuksellisia taitoja (mm. ongelmanasettelu, analysointi, kirjoittaminen, argumentointi)
- soveltaa oppimaansa omaan tutkielmaansa.

Execution methods

Kontaktiopetus (30 h), itsenäinen työskentely.

Accomplishment methods

Ennakkotehtävät jokaiselle luennolle (11 kpl). Tehtävien ohjeistus Moodlessa.
Aktiivinen osallistuminen seminaariin.
Tieteellinen loppuessee määritettyyn kirjallisuuteen perustuen.
Menetelmällinen loppuessee
Esseet luento-opetuksen päättymisen jälkeen loppukeväästä, kesällä tai syksyllä.

Content

Johtaminen liiketaloustieteen tutkimuskentässä: historia ja nykytila, paradigman ja tutkimustradition merkitys tutkimuksessa, traditioiden tieteenfilosofiset perusoletukset ja menetelmälliset ratkaisut. Tutkimuksessa tarvittavat avaintaidot: tutkimuskeskustelun identifioiminen, tutkimusongelman rakentaminen, tieteellinen mielikuvitus, paradigmojen erojen ymmärtäminen, empiirinen kenttätyö, aineistot ja metodit, analysointi, argumentointi, kirjoittaminen.

Materials

Artikkelipaketti, joka sisältää johtamisen oppiaineen tutkimustraditioita valottavia tekstejä, nykysuuntauksia edustavia tekstejä ja metodologisia perustekstejä.
Artikkelit ilmoitetaan luentojen alkaessa.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty: Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla puutteita.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.

Qualifications

JOMA1201 Johtajuuden kehittäminen
JOMA1204 Johtamisen kandidaatintutkielma ja seminaari

Further information

Hybridiopetus tarvittaessa / Zoom luentokerrat. Läsnäolopakko.

Go back to top of page