Skip to main content

Bachelor’s Thesis (10 cr)

Code: HALL1203-3009

General information


Enrollment
08.08.2023 - 09.11.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.10.2023 - 31.07.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Faculty of Social Sciences
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 500
Degree programmes
Administrative Sciences and Management
Teachers
Hanna Vakkala
Teacher in charge
Hanna Vakkala
Course
HALL1203

Evaluation scale

H-5

Objective

Kandidaatintutkielman ja seminaarin suoritettuaan opiskelijalla on perusvalmiudet hallintotieteellisen tutkimuksen tekemiseen ja hän kykenee muodostamaan mielekkäitä tutkimusasetelmia.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- etsiä tieteellistä tietoa ja rakentaa yhteiskuntatieteellisiä periaatteita noudattavan tutkimussuunnitelman
- suunnitella ja kuvata tutkimusprosessin eri vaiheet
- työskennellä seminaarissa, keskustella tutkimusaiheestaan sekä arvioida muiden opiskelijoiden laatimia töitä
- soveltaa jotain tutkimusmenetelmää aineistonkeruussa, analysoinnissa ja tulosten tuottamisessa
- raportoida tutkimustulokset tieteellisen esitystavan mukaisesti.

Execution methods

Seminaarityöskentely (25–30 h), kirjallisen tutkimussuunnitelman ja kandidaatintutkielman laatiminen ja suullinen tutkielman esittäminen päätösseminaarissa.

YMEN1804 Tieteellisen tiedonhankinnan kurssi suoritetaan viimeistään seminaarin yhteydessä.
TUTA0201 Laadullisen tutkimuksen perusteet suositellaan tehtäväksi samaan aikaan kandidaatin seminaarin kanssa. Kyseisellä opintojaksolla on mahdollista käyttää omaa kandidaatintutkielman aineistoa.

Accomplishment methods

Aktiivinen osallistuminen seminaarityöskentelyyn.
Hyväksytty kandidaatintutkielma.
HALL1203.1 Kypsyysnäyte (tutkielman laatimisen jälkeen).

Content

Johdatus itsenäiseen tutkimukseen ja tiedonhankintaan. Kirjallisen tutkielman kirjoittaminen. Oman tutkielman esittäminen, keskustelu ja rakentavan kritiikin antaminen ryhmässä.

Location and time

Seminaarityöskentelyn alkaessa valitaan joko lähitapaamisten tai etätapaamisten ryhmä. Työskentelyssä käytetään Moodle-työtilaa, joka avautuu 16.10 (kuukautta ennen ensimmäistä tapaamista). Ryhmävalinnan ohjeet ovat kurssin työtilassa sen avauduttua.

Teaching methods

Seminaarityöskentely, itsenäinen työskentely.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty: Tutkielma ei täytä tutkielmalle asetettuja vähimmäisvaatimuksia.

Välttävä (1): Tutkielma osoittaa jonkin osa-alueen hallintaa, mutta tutkimuksen tarkoitus, tavoitteet ja käsitteistö saattavat puuttua tai jäädä epäselviksi. Teoreettisessa taustassa ja aineiston analyysissa on selviä puutteita. Kieliasu on heikko ja työn rakenteessa on puutteita.

Tyydyttävä (2): Työssä on käsitelty aiheeseen liittyviä teorioita ja tutkimustuloksia, mutta käsittely on luettelomaista ja mekaanista. Taustoitus voi olla liian suppea, laaja, epälooginen tai huonosti rajattu. Työn rakenne on osin jäsentymätön. Tulosten arviointi on puutteellista.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3): Tutkimuksen teoreettinen viitekehys ja tutkimuksen johtaminen aiemmasta tutkimuksesta on käsitelty, mutta siinä on joitakin puutteita tai epäloogisuutta. Tulosten tulkinnassa ja johtopäätöksissä on pyritty samaan aikaan teorian ja empirian vuoropuheluun.

Kiitettävä (4): Tutkimuksessa käytetyt käsitteet on selkeästi esitelty. Aineistonkeruutapa ja analyysimenetelmät ovat tutkimustehtävään sopivia. Tulosten tulkinta ja johtopäätökset ovat johdonmukaisia ja hyvin perusteltuja.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Tutkielman teoreettinen viitekehys ja käsitteistö on taitavasti johdettu ja perusteltu osoittaen perehtyneisyyttä. Empiirisen aineiston käsittely on huolellista. Pohdinta kertoo taidosta jäsentää ja toteuttaa tieteellistä tutkimusta.

Qualifications

ORJO1100 Organisaatioiden ja työyhteisöjen johtamisen perusopinnot tai HAJO1100 Hallintotieteiden ja johtamisen perusopinnot
HAJO1200 Hallintotieteen ja johtamisen aineopinnot
Soveltuvat menetelmäopinnot

Go back to top of page