Skip to main content

Researching Own Work to Develop Own Entrepreneurial Acting (10cr)

Code: YRIT1210-3002

General information


Enrollment
08.08.2023 - 31.12.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 - 10
Local portion
0 cr
Virtual portion
10 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Faculty of Social Sciences
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 500
Teachers
Rauno Rusko
Teacher in charge
Rauno Rusko
Course
YRIT1210

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- dokumentoida omaa työtään ja omia toimintatapojaan
- paikantaa dokumentoinnin merkityksen oman alansa kehittämisessä
- vahvistaa omia yrittäjämäisiä työskentelytapojaan ja toimintamallejaan
- keskustella kriittisesti yrittäjyydestä tutkimusalana ja sen yhteiskunnallisesta merkityksestä
- arvioida yrittäjyyden merkityksen omaan substanssiinsa liittyen
- käyttää erilaisia tutkimusmenetelmiä ja luoda uutta tieteellistä tietoa
- analysoida omasta ja ryhmätyöstään kokoamaansa aineistoa
- tehdä omaan alaansa ja yrittäjyyteen liittyvää tutkimusta.

Execution methods

Aloitusluennot (6 h), pienryhmäohjausta (6 h), yksilö/ryhmätyön vaiheittainen esittely ja toisten tutkimusten ja raporttien kommentointi (30 h) sekä itsenäinen työskentely (99–234 h).

Accomplishment methods

Ohjaukseen osallistuminen, yksilö/ryhmätyön vaiheittainen tekeminen, esittäminen ja viimeistely, toisten opiskelijoiden tutkimusten ja raporttien kommentointi, osaamisportfolion koostaminen.

Content

Tutkimuksellisen kehittämistyön periaatteet, tiedonkeruun menetelmät, välineet ja niiden käyttö oppimisessa, johtopäätösten tekeminen aineistoista, aineistojen hyödyntäminen toimintaa kehittävässä arvioinnissa ja suunnittelussa, työelämäläheinen oppiminen älykäs erikoistuminen huomioiden, oman yrittäjyyteen liittyvän kehittämistehtävän viimeistely.

Materials

Antoncic, B. & Hisrich, R. D. (2003). “Clarifying the intrapreneurship concept”, Journal of Small Business and Enterprise Development, 10 (1), 7–24. Billett, S. (2002). “Workplace pedagogic practices: co-participation and learning”, British Journal of Educational Studies, 50 (4), 457–481. Bjornali, E. & Stören, L. A. (2012). ”Examining competence factors that encourage innovative behaviour by European higher education graduate professionals”, Journal of Small Business and Enterprise Development, 19 (3), 402–423. Ehiyazaryan, E. & Barraclough, N. (2009). “Enhancing employability: integrating real world experience in the curriculum”, Education and Training, 51 (4), 292–308. Hietanen, L. (2015). “Facilitating employees’ and students’ process towards nascent entrepreneurship”, Education+Training, 57 (8/9), 964–976. Korsgaard, S. (2011). “Opportunity formation in social entrepreneurship”, Journal of Enterprising Communities, People and Places in the Global Economy, 5 (4), 265–285. Ogilvie, C. & Homan, G. (2012). “Everybody wins? Using the workplace as an arena for learning”, Higher Education, Skills and Work-Based Learning, 2 (2), 102–120. Valli, L. (1997). “Listening to other voices: a description of teacher reflection in the United States”, Peabody Journal of Education, 72 (1), 67–88. Muu luennoilla ilmoitettava materiaali.


Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty: Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla puutteita.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.

Qualifications

YRIT1100 Yrittäjyyden perusopinnot

Go back to top of page