Art Based Research in Art Education (3cr)
Code: UMUO4008-3005
General information
- Enrollment
- 08.08.2023 - 07.01.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.01.2024 - 29.03.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Faculty of Art and Design
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Art Education
- Teachers
- Timo Jokela
- Mirja Hiltunen
- Teacher in charge
- Mirja Hiltunen
- Scheduling groups
- Harjoitusryhmä 1 (Size: 15 . Open UAS : 0.)
- Harjoitusryhmä 2 (Size: 15 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Harjoitusryhmä 1
- Harjoitusryhmä 2
- Course
- UMUO4008
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää taideperustaisen tutkimusstrategian lähtökohdatja tuntee sen erilaisia sovellusmahdollisuuksiataidekasvatuksen tutkimuksessa. Opiskelija osaa soveltaa taideperustaista tutkimusta laadullisena tutkimusmenetelmänä tai taideperusteisen toimintatutkimuksen toteutustapana.
Execution methods
Luennot ja seminaarityöskentely, etä- ja monimuotoinen työskentely verkkoympäristössä Kontaktiopetus 12 h. Itsenäistätyöskentelyä 69 h.
Accomplishment methods
Aktiivinen osallistuminen luennoille ja seminaariin, kirjallisuuspiiri ja harjoitustehtävät verkkoympäristössä, itsenäinen työskentely.
Content
Kurssilla tutustutaan taideperustaisen tutkimuksen käsitteistöön sekä teoreettisiin ja ilmaisullisiin lähtökohtiin taidekasvatuksen näkökulmasta. Verkkoympäristössä toteutettavassa kirjallisuusseminaarissa perehdytään teoriaan ja sovellutuksiin alan tekstejä tutkimalla, tulkitsemalla ja sekä niitä harjoitustehtävässä hyödyntämällä.Kurssin kirjallisuudesta ja artikkeleista kukin opiskelija valitsee omaa ilmaisuaan, ajatteluaan ja omaa tutkimustaan tukevat teokset.
Assessment criteria, satisfactory (1)
5-1/5-1/uusittava
Hylätty Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.
Välttävä ja tyydyttävä (1-2) Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.
Assessment criteria, good (3)
Hyvä ja kiitettävä (3-4) Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Taideperustaisen tutkimusstrategian lähtökohdat ja sen erilaisia sovellusmahdollisuuksia tunnetaan. Tutkimusstrategiasta on muodostunut kokonaiskuva, mutta siinä saattaa olla puutteita.
Assessment criteria, excellent (5)
Erinomainen (5) Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti ja sijoittaa kriittisesti eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu ja ryhmätyö havahduttavasti toteutettu.