Siirry suoraan sisältöön

Tourism Marketing (3 op)

Toteutuksen tunnus: YMAT1220-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2022 - 08.03.2023

Ajoitus

15.03.2023 - 06.04.2023

Laajuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Yhteiskuntatieteiden tiedekunta

Opetuskielet

  • Englanti

Tutkinto-ohjelma

  • Tourism, Culture and International Management, Master's Degree Programme
  • Matkailututkimuksen tutkinto-ohjelma
  • Restonomikoulutus

Opettaja

  • Anna-Emilia Haapakoski

Opiskelijaryhmät

  • YMATaine
    Matkailututkimus aineopinnot

Tavoitteet

Students will get acquainted with a selected current issue in tourism.

Sisältö

Curren Issues in Tourism on kurssimoduuli, joka mahdollistaa keräämään opintopisteitä osallistumalla erilaisille kursseille, tilaisuuksiin ja tapahtumiin. Kursseja järjestetään Lapin yliopistolla sekä erilaisia verkkokursseja. Kursseihin voi kuulua erikseen määriteltyjä tehtävä, joista ilmoitetaan kurssikuvauksessa. Erilaisia tilaisuuksia ja tapahtumia (esim. yksittäisiä luentoja tai seminaareja) voidaan järjestää yliopistolla tai niihin on mahdollista osallistua verkossa. Suoritus tilaisuuksiin ja tapahtumiin on aina sama: ennakkolukeminen, osallistuminen ja vähintään kolmen sivun mittainen essee tilaisuuden sekä tieteellisen kirjallisuuden pohjalta. Yksityiskohtaiset essee-ohjeet saat sähköpostitse vastuuopettajalta. Erilaisista mahdollisuuksista tiedotetaan sähköpostitse syksyisin sekä keväisin.

Jotkut tapahtumat eivät aina liity suoraan matkailuun, mutta voit korostaa matkailututkimuksen näkökulmaa omassa esseessäsi.
Jos sähköpostissa tiedot ovat englanniksi, tapahtuma on englanniksi, jos tiedot ovat suomeksi, kielenä on suomi. Esseen voi palauttaa kummalla tahansa kielellä.

Lisätietoja opiskelijoille

Study content:
•     What is marketing – definition and understanding
•     Basic marketing concepts 4P and 7P
•     Marketing environment
•     Consumer behaviour
•     Segmentation, targeting and positioning
•     Market research
•     Product, branding and packaging
•     Pricing strategies
•     Distribution
•     Marketing communication and promotional tools
•     Marketing planning, implementation and control
•     International marketing
•     21st century marketing


Requirements:
Active participation
Class assignments given by the teacher

Timing:
4th period

Tutor:
Assist. Prof. PhD. Gregor Jagodič
University of Maribor | Faculty of Tourism

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hylätty: Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen. Työ voi sisältää väärinkäsityksiä.

Hyväksytty: Suoritus vastaa tehtäväantoa, osoittaa ymmärrystä sekä taitoa analysoida ja argumentoida.

Lisätiedot

Kurssikokonaisuuden vastuuopettaja tiedottaa sähköpostitse erilaisista mahdollisuuksista suorittaa Current Issues in Tourism opintopisteitä. Esseeohjeistus sähköpostin liitteenä tai pyydettäessä.