Tourism Marketing (3 op)
Toteutuksen tunnus: YMAT1220-3009
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 08.03.2023
Ajoitus
15.03.2023 - 06.04.2023
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Yhteiskuntatieteiden tiedekunta
Opetuskielet
- Englanti
Tutkinto-ohjelma
- Tourism, Culture and International Management, Master's Degree Programme
- Matkailututkimuksen tutkinto-ohjelma
- Restonomikoulutus
Opettaja
- Anna-Emilia Haapakoski
Opiskelijaryhmät
-
YMATaineMatkailututkimus aineopinnot
Tavoitteet
Students will get acquainted with a selected current issue in tourism.
Sisältö
Curren Issues in Tourism on kurssimoduuli, joka mahdollistaa keräämään opintopisteitä osallistumalla erilaisille kursseille, tilaisuuksiin ja tapahtumiin. Kursseja järjestetään Lapin yliopistolla sekä erilaisia verkkokursseja. Kursseihin voi kuulua erikseen määriteltyjä tehtävä, joista ilmoitetaan kurssikuvauksessa. Erilaisia tilaisuuksia ja tapahtumia (esim. yksittäisiä luentoja tai seminaareja) voidaan järjestää yliopistolla tai niihin on mahdollista osallistua verkossa. Suoritus tilaisuuksiin ja tapahtumiin on aina sama: ennakkolukeminen, osallistuminen ja vähintään kolmen sivun mittainen essee tilaisuuden sekä tieteellisen kirjallisuuden pohjalta. Yksityiskohtaiset essee-ohjeet saat sähköpostitse vastuuopettajalta. Erilaisista mahdollisuuksista tiedotetaan sähköpostitse syksyisin sekä keväisin.
Jotkut tapahtumat eivät aina liity suoraan matkailuun, mutta voit korostaa matkailututkimuksen näkökulmaa omassa esseessäsi.
Jos sähköpostissa tiedot ovat englanniksi, tapahtuma on englanniksi, jos tiedot ovat suomeksi, kielenä on suomi. Esseen voi palauttaa kummalla tahansa kielellä.
Lisätietoja opiskelijoille
Study content:
• What is marketing – definition and understanding
• Basic marketing concepts 4P and 7P
• Marketing environment
• Consumer behaviour
• Segmentation, targeting and positioning
• Market research
• Product, branding and packaging
• Pricing strategies
• Distribution
• Marketing communication and promotional tools
• Marketing planning, implementation and control
• International marketing
• 21st century marketing
Requirements:
Active participation
Class assignments given by the teacher
Timing:
4th period
Tutor:
Assist. Prof. PhD. Gregor Jagodič
University of Maribor | Faculty of Tourism
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty: Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen. Työ voi sisältää väärinkäsityksiä.
Hyväksytty: Suoritus vastaa tehtäväantoa, osoittaa ymmärrystä sekä taitoa analysoida ja argumentoida.
Lisätiedot
Kurssikokonaisuuden vastuuopettaja tiedottaa sähköpostitse erilaisista mahdollisuuksista suorittaa Current Issues in Tourism opintopisteitä. Esseeohjeistus sähköpostin liitteenä tai pyydettäessä.