Siirry suoraan sisältöön

Simulaatiot oppimisen tukena (4op)

Toteutuksen tunnus: TVTO0108-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 06.03.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.03.2024 - 28.03.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kasvatustieteiden tiedekunta
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 50
Opettajat
Heli Ruokamo
Satu-Maarit Korte
Opintojakso
TVTO0108

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Kurssin jälkeen opiskelija osaa:
• Hyödyntää simulaatioita opetuksessa ja oppimisessa
• Perustella ja soveltaa oppimisteoreettista tietoa simulaatioperustaiseen opetukseen ja oppimiseen
• Mallintaa oppimisprosesseja, joissa hyödynnetään simulaatioita eri tavoin
• Hyödyntää digitaalisia teknologioita ja muita sovelluksia opetuksen ja oppimisen suunnittelussa

Toteutustavat

Opintojakso toteutetaan yhteisöllisen oppimisen menetelmään pohjautuen.
Kurssiin sisältyy lähiopetusta (16 h) ja yksilöllistä/yhteisöllistä työskentelyä (98 h).
Lähiopetus 1 op
Yksilöllinen/yhteisöllinen opiskelu 3 op

Suoritustavat

Essee
Sitoutuminen itsenäiseen ja yhteisölliseen opiskeluun

Sisältö

Kurssilla opiskelija tutustuu simulaatio-käsitteeseen ja menetelmiin sekä erilaisiin teknologioita hyödyntäviin simulaatioihin. Opiskelijat oppivat hyödyntämään myös simulaatioita opetuksen ja oppimisen resurssina. Kurssin aikana opiskelijat perehtyvät simulaatiomenetelmien haasteisiin ja mahdollisuuksiin. Lisäksi perehdytään simulaatioiden hyödyntämiseen eri kouluasteilla ja simulaatioita hyödyntävien oppimisprosessien suunnitteluun.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

0 Hylätty = Suoritus on erittäin puutteellinen, virheellinen tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä. Työ sisältää keskeneräistä ja katkonaista tekstiä ja pohdintaa, esitetyt asiat eivät liity olennaisesti aihepiiriin. Lähteiden käyttö on olematonta.

1-2 Välttävä ja tyydyttävä = Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Asiat esitetään jäsentelemättömästi irrallaan toisistaan tai yksipuolisesti. Lähteiden käyttö on heikkoa, ja suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4 Hyvä ja kiitettävä = Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Opiskelija on muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla puutteita. Työ sisältää pohtivaa tekstiä sekä pohdintaa, jossa asioita suhteutetaan jonkin verran toisiinsa. Lähteiden käyttö on hyvää.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5 Erinomainen = Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai systemaattista, jäsenneltyä ja analyyttista tekstiä ja kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu. Asiat suhteutetaan erittäin hyvin toisiinsa. Lähteiden käyttö on pääasiassa erinomaista.

Siirry alkuun