Skip to main content

Seminar in Research on Educational Use of ICTs (4 cr)

Code: TVTO0104-3005

General information


Enrollment
01.12.2023 - 25.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.02.2024 - 01.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Faculty of Education
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Teachers
Heli Ruokamo
Satu-Maarit Korte
Teacher in charge
Heli Ruokamo
Course
TVTO0104

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- Osaa tunnistaa tieto- ja viestintäteknologian opetuskäytön tutkimuksen perusteita
- Osaa eritellä erilaisia tutkimusotteita ja -menetelmiä sekä määritellä ajankohtaisia tutkimustehtäviä
- Saa valmiuksia arvioida tutkimustulosten ja empiiristen väitteiden luotettavuutta.

Execution methods

Osallistuminen verkko-opintojaksoille, ja tutkimuskatsauksen kirjoittaminen, tutkimuskatsauksen sovelluksen kuvaaminen esseenä tai muu erikseen sovittava suoritus.

Accomplishment methods

Ohjattu verkko-opiskelu 28h, joista luennot 6h ja harjoitukset 16h, tutkimuskatsauksen kirjoittaminen 30h, tutkimuskatsauksen käytännön sovelluksen kuvaaminen esseenä tai muu erikseen sovittava suoritus 10h. Itsenäinen työskentely 62h.

Content

Opintojaksolla opiskelija tutustuu tieto- ja viestintäteknologian opetuskäytön ajankohtaiseen tutkimukseen sekä yleisimpiin tutkimusasetelmiin ja -menetelmiin. Lisäksi opiskelija tutustuu tutkimustulosten tulkitsemiseen ja arviointiin.

Materials

Kirjallisuus ilmoitetaan opintojakson alussa.


Assessment criteria, satisfactory (1)

0 Hylätty = Suoritus on erittäin puutteellinen, virheellinen tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä. Työ sisältää keskeneräistä ja katkonaista tekstiä ja pohdintaa, esitetyt asiat eivät liity olennaisesti aihepiiriin. Lähteiden käyttö on olematonta.

1-2 Välttävä ja tyydyttävä = Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Asiat esitetään jäsentelemättömästi irrallaan toisistaan tai yksipuolisesti. Lähteiden käyttö on heikkoa, ja suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Assessment criteria, good (3)

3-4 Hyvä ja kiitettävä = Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Opiskelija on muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla puutteita. Työ sisältää pohtivaa tekstiä sekä pohdintaa, jossa asioita suhteutetaan jonkin verran toisiinsa. Lähteiden käyttö on relevanttia ja oikeaoppista.

Assessment criteria, excellent (5)

5 Erinomainen = Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai systemaattista, jäsenneltyä ja analyyttista tekstiä ja kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu. Asiat suhteutetaan erittäin hyvin toisiinsa. Lähteiden käyttö on pääasiassa monipuolista ja erinomaista.

Further information

Tämä opintojakso toteutetaan yhteistyössä Turun ja Itä-Suomen yliopistojen kanssa täysin virtuaalisesti, vastuussa Turun yliopisto.

Go back to top of page