Skip to main content

Introduction to Art Education (3cr)

Code: UKUV0124-3004

General information


Enrollment
22.07.2023 - 20.08.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
21.08.2023 - 01.01.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Faculty of Art and Design
Teaching languages
Finnish
Teachers
Tea Tuiskuvaara
Elina Härkönen
Mirja Hiltunen
Teacher in charge
Elina Härkönen
Scheduling groups
Kuvo 1 R1 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Kuvo 1 R2 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Small groups
Harjoitusryhmä 1
Harjoitusryhmä 2
Course
UKUV0124

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa kuvataidekasvatuksen alan tutkimuksen näkökulmista käsin erilaisia taidekasvatuksen paradigmoja ja niiden yhteyttä nykytaidekasvatuksen käytäntöihin
- hahmottaa nykytaidekasvatuksen toimintatapoja ja -ympäristöjä
- käyttää tieteenalan peruskäsitteistöä, viitteitä ja lähteitä kirjallisessa esityksessään

Execution methods

Luentoja 7 h, harjoitukset ja seminaarityöskentely 24 h, itsenäinen työskentely 50 h.

Accomplishment methods

Essee. Aktiivinen osallistuminen luennoille, harjoituksiin ja seminaareihin.

Content

Tutustutaan ajankohtaisiin kuvataidekasvatuksen kentän ilmiöihin. Tarkastellaan opiskelijoiden omista kokemuksista ja havainnoista sekä alan tutkimuksen näkökulmista käsin erilaisia taidekasvatuksen paradigmoja ja niiden yhteyttä nykytaidekasvatuksen käytäntöihin. Kuvataidekasvatusta käsittelevän esseen kirjoittaminen. Kuvallisten ja kirjallisten lähteiden ja viittaustekniikan käyttö. Kirjaston tiedonhakumenetelmät.

Assessment criteria, satisfactory (1)

5-1/hylätty

Hylätty
Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2)
Osallistuminen on vähäistä. Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4)
Osallistuminen on säännöllistä. Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Tieteellisen tekstin laatimisesta on muodostunut kokonaiskuva, mutta siinä saattaa olla puutteita.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5)
Osallistuminen on erittäin aktiivista. Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Tieteellinen teksti on kokonaisuudessaan moitteettomasti toteutettu.

Go back to top of page