Skip to main content

Development of Customeroriented Health Services (5 cr)

Code: YAMK190-3001

General information


Enrollment
07.08.2023 - 31.08.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.08.2023 - 04.11.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
4 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Master's Degree Programmes
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Teachers
Elina Kerätär
Tuulikki Keskitalo
Groups
R72Y23S
Master of Leadership and Development of Health Care Services, autumn 2023
Course
YAMK190

Evaluation scale

H-5

Objective

Opiskelija osaa tunnistaa sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämiskohteita sekä arvioida ja kehittää niitä asiakaslähtöisesti. Opiskelija osaa johtaa ja uudistaa asiakaslähtöistä ja moniammatillista toimintakulttuuria terveydenhuollon erilaisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija osaa hyödyntää digitaalisuutta viestinnässä ja hallitsee erilaisia tiedonhakumenetelmiä hankkiessaan, käsitellessään ja arvioidessaan tietoa.

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: ennakoiva kehittäminen

Content

- Asiakaslähtöisyys terveydenhuollossa
- Sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmä
- Palvelujen integraatio
- Monitoimijuus
- Digitaalinen viestintä
- Palvelujen kehittäminen
- Tiedonhakumenetelmät

Location and time

Opetus verkossa 25.8. klo 12-16 ja 4.10. klo 16-20.

Assessment criteria, satisfactory (1)

0: Opiskelija ei osallistu opintojakson suorittamiseen, tai täytä vaadittuja vähimmäiskriteerejä opintojaksosuorituksen hyväksymiseksi.

1-2: Opiskelija
- valitsee ja soveltaa teorioita ja malleja asiakaslähtöisesti käytännön kehittämistoiminnassa.
- löytää perusteltuja ratkaisumalleja sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämiskohteisiin.
- hakee oman alan tietoa monipuolisesti ja kykenee arvioimaan tietolähteiden luotettavuutta.
- viestii selkeästi ja johdonmukaisesti digitaalista viestintää hyödyntäen.
- koordinoi ja edistää tavoitteellista monitoimijuutta ja toimii eettisten standardien mukaisesti.

Assessment criteria, good (3)

3-4: Opiskelija
- arvioi ja hyödyntää tietoa monialaisesti ja kriittisesti asiakaslähtöisten palvelujen kehittämiseksi.
- toimii sosiaali- ja terveyspalveluiden kehittämisessä yrittäjämäisesti työskennellen tiiviissä yhteistyössä muiden asiantuntijoiden kanssa.
- viestii asiakaslähtöisten terveyspalvelujen kehittämisessä asiantuntevasti sekä suullisesti että kirjallisesti ja digitaalista viestintää hyödyntäen oman alansa ja sen ulkopuolisten toimijoiden kanssa.
- osaa toimia vastuullisesti ja itsenäisesti monitoimijaisessa yhteisössä sekä johtaa ja kehittää ryhmän toimintaa tavoitteellisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

5: Opiskelija
- yhdistää kriittisesti tieteellistä ja käytännön tietoa käyttäen monialaista ja monipuolista lähdeaineistoa asiakaslähtöisten palvelujen kehittämiseksi.
- luo johdonmukaisen ja relevantin viitekehyksen tuoden lisäarvoa olemassa olevaan tietoon asiakaslähtöisten palvelujen kehittämiseksi.
- ratkaisee tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti vaativia sosiaali- ja terveyspalveluiden ongelmia ja luo niihin uusia ratkaisumalleja.
- viestii ja vaikuttaa asiakaslähtöisten terveyspalvelujen kehittämisessä vakuuttavasti sekä suullisesti että kirjallisesti ja digitaalista viestintää hyödyntäen oman alansa ja oman alansa ulkopuolisissa verkostoissa.
- toimii yrittäjämäisesti ennakoiden toimintaympäristön muutoksia.
- toimii proaktiivisesti monitoimijaisissa verkostoissa sekä luo ja ylläpitää verkostoja.

Go back to top of page