The basics of marketing and sales (5 cr)
Code: T31L122OJ-3005
General information
- Enrollment
- 13.03.2023 - 31.07.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 16.08.2023 - 31.10.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Business Administration, Business Economics T
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 65
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Pilvi Taskinen
- Teacher in charge
- Pilvi Taskinen
- Groups
-
TA31L23KBachelor of Business Administration, Business Economics, Tornio, Spring 2023
- Course
- T31L122OJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettua osaat markkinoinnin peruskäsitteet ja ymmärrät asiakaslähtöisyyden merkityksen markkinoinnissa. Tunnistat yrityksen asiakkaat ja hahmottaa asiakassegmenttejä ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät. Osaat toimia markkinointiviestinnän eettisten periaatteiden mukaisesti. Ymmärrät yrityksen keskeiset markkinoinnin kilpailukeinot. Tunnistat asiakaspalvelu- ja myyntitapahtuman vaiheet.
Accomplishment methods
Monimuoto-opetus
Content
* markkinoinnin peruskäsitteet
* asiakassegmentit
* ostokäyttäytyminen
* markkinoinnin kilpailukeinot
Materials
Orientoivaa materiaalia: Belz ja Peattie / Sustainability marketing (2013) Latinen ja Isoviita / Markkinoinnin perusteet (2004) Kurssin varsinainen materiaali julkaistaan kurssiin liittyvällä Moodle-alustalla.
Teaching methods
Zoom
Kaksi kontaktia: toinen vapaaehtoinen ohjaus lähiohjauksena.
Exam schedules
Yksi uusintakerta
Completion alternatives
Tentti
Student workload
5 op vastaa 135 h opiskelijan työtä.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Tiedät markkinoinnin eri osa-alueet ja markkinointiin ja myyntiin liittyvät riskit. Tunnet markkinoinnin kilpailukeinot.
Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Tiedät myyntiprosessien eri vaiheet ja myynnin tuloksellisuuteen vaikuttavat tekijät ja osaat soveltaa niitä.
Assessment criteria, good (3)
Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Tiedät markkinoinnin kilpailukeinot ja työkalut. Osaat hankkia tietoa yrityksen markkinaympäristöstä.
Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Ymmärrät myyntiprosessien eri vaiheet ja tavoitteet.
Assessment criteria, excellent (5)
Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Osaat soveltaa ja analysoida toimintaympäristöstä saamaasi markkinatietoa perustellusti markkinoinnin suunnittelussa
Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Ymmärrät tuloksellisen myynnin merkityksen organisaatiolle.
Further information
A degree student attending the University of Lapland can register free of charge for LUC studies offered by the Lapland University of Applied Sciences, if the studies can be linked to their own degree. Enrollment takes place through: https://hakeutuminen-amk.peppi4.lapit.csc.fi/web/hakijan-tyopoyta/opiskeluhaku#2929