Skip to main content

The basics of marketing and sales (5 cr)

Code: T31L122OJ-3005

General information


Enrollment
13.03.2023 - 31.07.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.08.2023 - 31.10.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Business Administration, Business Economics T
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 65
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Pilvi Taskinen
Teacher in charge
Pilvi Taskinen
Groups
TA31L23K
Bachelor of Business Administration, Business Economics, Tornio, Spring 2023
Course
T31L122OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettua osaat markkinoinnin peruskäsitteet ja ymmärrät asiakaslähtöisyyden merkityksen markkinoinnissa. Tunnistat yrityksen asiakkaat ja hahmottaa asiakassegmenttejä ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät. Osaat toimia markkinointiviestinnän eettisten periaatteiden mukaisesti. Ymmärrät yrityksen keskeiset markkinoinnin kilpailukeinot. Tunnistat asiakaspalvelu- ja myyntitapahtuman vaiheet.

Accomplishment methods

Monimuoto-opetus

Content

* markkinoinnin peruskäsitteet
* asiakassegmentit
* ostokäyttäytyminen
* markkinoinnin kilpailukeinot

Materials

Orientoivaa materiaalia: Belz ja Peattie / Sustainability marketing (2013) Latinen ja Isoviita / Markkinoinnin perusteet (2004) Kurssin varsinainen materiaali julkaistaan kurssiin liittyvällä Moodle-alustalla.


Teaching methods

Zoom
Kaksi kontaktia: toinen vapaaehtoinen ohjaus lähiohjauksena.

Exam schedules

Yksi uusintakerta

Completion alternatives

Tentti

Student workload

5 op vastaa 135 h opiskelijan työtä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Tiedät markkinoinnin eri osa-alueet ja markkinointiin ja myyntiin liittyvät riskit. Tunnet markkinoinnin kilpailukeinot.

Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Tiedät myyntiprosessien eri vaiheet ja myynnin tuloksellisuuteen vaikuttavat tekijät ja osaat soveltaa niitä.

Assessment criteria, good (3)

Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Tiedät markkinoinnin kilpailukeinot ja työkalut. Osaat hankkia tietoa yrityksen markkinaympäristöstä.

Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Ymmärrät myyntiprosessien eri vaiheet ja tavoitteet.

Assessment criteria, excellent (5)

Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Osaat soveltaa ja analysoida toimintaympäristöstä saamaasi markkinatietoa perustellusti markkinoinnin suunnittelussa

Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Ymmärrät tuloksellisen myynnin merkityksen organisaatiolle.

Further information

A degree student attending the University of Lapland can register free of charge for LUC studies offered by the Lapland University of Applied Sciences, if the studies can be linked to their own degree. Enrollment takes place through: https://hakeutuminen-amk.peppi4.lapit.csc.fi/web/hakijan-tyopoyta/opiskeluhaku#2929

Go back to top of page