Skip to main content

Penetration Testing (5cr)

Code: R504TL73OJ-3003

General information


Enrollment
14.03.2022 - 31.07.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.09.2022 - 28.10.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bachelor of Engineering, Information Technology
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 20
Teachers
Veikko Keränen
Erkki Mattila
Teacher in charge
Erkki Mattila
Course
R504TL73OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Tieto puuttuu

Content

Tieto puuttuu

Location and time

Lähiopetus Rantavitikan kampuksella lukujärjestyksen mukaisina ajankohtina 9/2022 - 10/2022.

Materials

Luentomateriaalit, esimerkit ja tehtävät kurssin Moodle-työtilassa.

Oheislukemistot ja referenssit:
+Kali Linux | Penetration Testing and Ethical Hacking Linux Distribution
+Engebretson P. 2013. The Basics of Hacking and Penetration Testing. Syngress-Elsevier
+Erickson J. 2008. Hacking. The Art of Exploitation. No Starch Press
+Howard M. & LeBlanc D. & Viega J. 2010. 24 Deadly Sins of Software Security. McGraw-Hill
+Gates M. Blockchain 2017. Ultimate guide to understanding blockchain, bitcoin, cryptocurrencies, smart contracts and the future of money. Amazon Digital Services LLC
+Nakamoto S. 2009. Bitcoin: A Peer-to-Peer Electronic Cash System
+Stuttard D. & Pinto M. 2011. The Web Application Hacker's Handbook: Finding and Exploiting Security Flaws. John Wiley & Sons, Inc.
+Lisäksi luentomateriaalissa on runsaasti linkkejä nettimateriaaleihin.

Teaching methods

Luennot, testiympäristön rakentaminen, harjoitustyöt ja seminaarit sekä itsenäinen opiskelu.

Exam schedules

Ei lopputenttiä. Suoritusvaatimuksena ovat seminaariesitykset, harjoitustyöraportit ja oppimispäiväkirja/tuntikirjanpito.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetutminimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuitenkin kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3)
Opiskelija tekee oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.

Qualifications

NULL

Go back to top of page