Siirry suoraan sisältöön

Tietoturvatestaus (5op)

Toteutuksen tunnus: R504TL73OJ-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.03.2022 - 31.07.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
05.09.2022 - 28.10.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, tieto- ja viestintätekniikka
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 20
Opettajat
Veikko Keränen
Erkki Mattila
Vastuuopettaja
Erkki Mattila
Ryhmät
R54T19S
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2019
Opintojakso
R504TL73OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija tuntee sovellusten keskeisimmät tietoturvauhkat, niiden tunnistamisen ja niihin varautumisen.
Sisältöä: Yleisimmät ohjelmointivirheet ja miten välttää ne. Murto- ja haavoittuvuustestauksen (penetration testing) työkalut.

Sisältö

Tieto puuttuu

Aika ja paikka

Lähiopetus Rantavitikan kampuksella lukujärjestyksen mukaisina ajankohtina 9/2022 - 10/2022.

Oppimateriaalit

Luentomateriaalit, esimerkit ja tehtävät kurssin Moodle-työtilassa.

Oheislukemistot ja referenssit:
+Kali Linux | Penetration Testing and Ethical Hacking Linux Distribution
+Engebretson P. 2013. The Basics of Hacking and Penetration Testing. Syngress-Elsevier
+Erickson J. 2008. Hacking. The Art of Exploitation. No Starch Press
+Howard M. & LeBlanc D. & Viega J. 2010. 24 Deadly Sins of Software Security. McGraw-Hill
+Gates M. Blockchain 2017. Ultimate guide to understanding blockchain, bitcoin, cryptocurrencies, smart contracts and the future of money. Amazon Digital Services LLC
+Nakamoto S. 2009. Bitcoin: A Peer-to-Peer Electronic Cash System
+Stuttard D. & Pinto M. 2011. The Web Application Hacker's Handbook: Finding and Exploiting Security Flaws. John Wiley & Sons, Inc.
+Lisäksi luentomateriaalissa on runsaasti linkkejä nettimateriaaleihin.

Opetusmenetelmät

Luennot, testiympäristön rakentaminen, harjoitustyöt ja seminaarit sekä itsenäinen opiskelu.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei lopputenttiä. Suoritusvaatimuksena ovat seminaariesitykset, harjoitustyöraportit ja oppimispäiväkirja/tuntikirjanpito.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetutminimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuitenkin kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3)
Opiskelija tekee oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun