Erityiskuvataidekasvatus (2op)
Toteutuksen tunnus: UKUV0521-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 17.11.2021 - 07.03.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 14.03.2022 - 30.03.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Taiteiden tiedekunta
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Kuvataidekasvatuksen koulutusohjelma
- Opettajat
- Mirja Hiltunen
- Vastuuopettaja
- Mirja Hiltunen
- Ryhmät
-
KUVO4-R1Kuvataidekasvatuksen ko 4. vuosikurssi R1
-
KUVO4-R2Kuvataidekasvatuksen ko 4. vuosikurssi R2
-
KUVO5-R1Kuvataidekasvatuksen ko 5. vuosikurssi R1
-
KUVO5-R2Kuvataidekasvatuksen ko 5. vuosikurssi R2
- Opintojakso
- UKUV0521
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa inklusiivisen kuvataideopetuksen, erityiskuvataidekasvatuksen ja taideterapiamuotojen lähtökohtia
- vahvistaa erityispedagogisen tiedon soveltamisen perusteita kuvataidekasvatuksessa
- soveltaa taidepedagogisia välineitä ja menetelmiä monenlaisuuden ja monenlaisten oppijoiden arvostamiseen, kohtaamiseen ja ymmärtämiseen
Toteutustavat
Luennot ja seminaarityöskentely 8h, itsenäistä yksilö- ja/tai ryhmätyöskentelyä 46 h.
Suoritustavat
Aktiivinen osallistuminen luennoille ja seminaarityöskentelyyn ja hyväksyttävästi suoritetut harjoitustyöt.
Sisältö
Erityiskuvataidekasvatuksen opetusmenetelmät. Erityispedagogisen tiedon soveltaminen kuvataidekasvatuksessa. Taideterapiamuotojen perusteet.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hylätty
Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.
Välttävä ja tyydyttävä (1-2)
Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä ja kiitettävä (3-4)
Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Asiasta on muodostunut kokonaiskuva, mutta siinä saattaa olla puutteita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen (5)
Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.