Skip to main content

Erityiskasvatuksen kokoava seminaari (5cr)

Code: KERI0216-3001

General information


Enrollment
02.07.2021 - 29.03.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.09.2021 - 05.04.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Faculty of Education
Teaching languages
Finnish
Teachers
Anneli-Maarit Hermanoff
Scheduling groups
A1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
B2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
C3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
A1
B2
C3
Course
KERI0216

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson jälkeen opiskelija osaa
- kuvata konkreettisemmin kolmiportaista tukijärjestelmää ja sen toteuttamista
- suunnitella opetustaan yhä paremmin oppimisen ja koulunkäynnin tuen huomioiden
- toteuttaa rajattuja yleisen, tehostetun ja erityisen tuen huomioivia oppimiskokonaisuuksia
- hakeutua yhteistyöhön koulun sisäisesti oppilaan oppilaiden oppimisedellytyksiä vahvistaakseen sekä ymmärtää myös monialaisen yhteistyön merkityksen riittävän oppimisen ja koulunkäynnin tuen suunnittelussa ja toteuttamisessa

Execution methods

- ensisijainen toteutustapa lähiopetus (ei verkko-opetus)
- alku- ja loppuseminaarit (8 h); huom. ei tallenneta
- itsenäinen työskentely: harjoittelun yhteydessä eriyttämiskokeilun suunnittelu ja toteuttaminen (65 h) sekä harjoittelun jälkeen eriyttämisraportin laatiminen (62 h)

Accomplishment methods

Hyväksytyn suorituksen edellytyksenä on
- alku- ja loppuseminaareihin osallistuminen
- eriyttämiskokeilun suunnittelu, toteutus, esittäminen loppuseminaarissa ja raportin laadinta

Content

- oppimisen ja koulunkäynnin tuen perusteiden ja järjestämisen syventäminen
- eriyttämisen perusteita, periaatteita ja keinoja käytäntöön soveltaen
- edellisten kokeileminen opetusharjoittelussa
- kokeilun analyyttinen pohdinta ja reflektointi

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hyväksytty / hylätty

Assessment criteria, approved/failed

Hylätty
Opiskelija toistaa oppimisen ja koulunkäynnin tuen sisältöjä osaamatta soveltaa niitä yksilöllisesti ja kontekstin huomioiden. Opiskelijan teoreettinen ymmärrys eriyttämisestä sekä sen käytännön sovellutusten raportointi eivät osoita perustietoa syvällisempää ymmärrystä. Monialaisen yhteistyön ulottuvuudet ja merkitys puutteellisesti huomioituja. Kurssisuoritus on kuvailevaa ja toistavaa, reflektio vähäistä tai pinnallista. Kurssisuoritus ei sisällä argumentoituja sovelluksia tai päätelmiä.

Hyväksytty
Opiskelija osaa soveltaa oppimisen ja koulunkäynnin tuen sisältöjä yksilöllisesti ja kontekstin huomioiden. Teoreettinen ymmärrys eriyttämisestä sekä sen käytännön sovellutusten raportointi osoittavat syvällistä lähtökohtien ja perusteiden ymmärtämistä ja erityispedagogisen arvomaailman sisäistämistä. Monialaisen yhteistyön merkitys ja ulottuvuudet tuen eri vaiheissa tulevat hyvin huomioiduiksi. Opiskelija osaa erotella olennaisia asioita epäolennaisista, vertailla ja asettaa ulottuvuuksia vastakkain. Ihanteellisimmillaan hän kykenee yleistämään ja tiivistämään olennaisen, tekemään hypoteeseja ja luomaan uusia avauksia pedagogisen tuen, eriyttämisen ja monialaisen yhteistyön näkökulmista.

Qualifications

KERI0210 Johdatus erityispedagogiikkaan

Go back to top of page