Siirry suoraan sisältöön

Sosiaalialan kehittämistyön vaikuttavuus digiyhteiskunnassa (5op)

Toteutuksen tunnus: YAMK051-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.11.2021 - 30.11.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.04.2022 - 15.06.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 30
Koulutus
Digiajan sosiaalipalveluiden kehittäminen
Opettajat
Leena Viinamäki
Vastuuopettaja
Leena Viinamäki
Ryhmät
K71Y21S
Digiajan sosiaalipalveluiden kehittäminen
Opintojakso
YAMK051

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan: Opiskelija ymmärtää arvioinnin merkityksen digiajan sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämisessä. Opiskelija hallitsee kansalais- ja aluelähtöisesti relevantteja arviointimenetelmiä ja suuntauksia. Opiskelija hallitsee vaikuttavuuden kvantitatiivisia arviointimenetelmiä digiajan sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämisessä.

Toteutustavat

Lähiopetus, verkko-oppimisympäristö, itsenäinen opiskelu. Teemaan orientoivaa luento-opetusta 3 pv:
- 20.-22.4.2022 (ke–pe)

Suoritustavat

Lähiopetukseen osallistuminen sekä itsenäinen opiskelu tehtävien suorittamiseksi. Noin 15-20 tekstisivun (pl. kansisivu, sisällyssivu ja lähdeluettelon sivut) mittainen essee Lapin amk:n opinnäytetyöohjeen esittämisteknisten ohjeiden mukaan.

Sisältö

Opiskelija hallitsee sosiaalialan ja hyvinvointipalveluiden kehittämistoiminnan kannalta tarkoituksenmukaiset tiedot arvioinnista, arviointitutkimuksen eri suuntauksista ja arvioinnissa käytetystä tutkimusmenetelmistä. Opiskelija osaa tehdä tarkoituksenmukaisia arviointiin liittyviä metodologisia ratkaisuja ja soveltaa niitä kehittämishankkeessaan huomioiden digitalisoituvan hyvinvointipalvelujärjestelmän ja yhteiskunnan erityispiirteet.

Aika ja paikka

20.−22.4.2022 (ke–pe) klo 8.30-16.00

Oppimateriaalit

Luentojen alussa jaetaan relevantti referenssikirjallisuus yms. opiskelumateriaali.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, verkko-oppimisympäristö, itsenäinen opiskelu. Teemaan orientoivaa luento-opetusta.
Kontaktiopetukseen osallistuminen ja tehtävien suorittaminen annetun ohjeistuksen mukaisesti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija:
- ymmärtää digiajan sosiaalialan ja hyvinvointipalveluiden kehittämistoiminnan kannalta tarkoituksenmukaiset tiedot arvioinnista, arviointitutkimuksen eri suuntauksista ja arvioinnissa käytetystä tutkimusmenetelmistä
- tiedostaa vaikuttavuuden arviointiin liittyvien metodologisten ratkaisujen merkityksen sosiaalialan kehittämistyössä
- ymmärtää arvioinnin ja vaikuttavuuden merkityksen digiajan sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämisessä
- tiedostaa vaikuttavuuden kvantitatiivisten arviointimenetelmien merkityksen digiajan sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämisessä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija:
- huomioi sosiaalialle digiajan hyvinvointipalveluiden kehittämistoiminnan kannalta tarkoituksenmukaiset tiedot arvioinnista, arviointitutkimuksen eri suuntauksista ja arvioinnissa käytetystä tutkimusmenetelmistä
- huomioi sosiaalialalle relevanttien, vaikuttavuuden arviointiin liittyvien metodologisten ratkaisujen merkityksen sosiaalialan kehittämistyössä
- huomioi vaikuttavuuden merkityksen digiajan sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämisessä
- hyödyntää vaikuttavuuden kvantitatiivisten arviointimenetelmien merkityksen digiajan sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämisessä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija:
- soveltaa ja kehittää onnistuneesti digiajan sosiaalialan työtään perustaen hyvinvointipalveluiden kehittämistoiminnan tarkoituksenmukaisiin arviointitutkimus-asetelmiin ja -metodologiaan
- reflektoi ja kehittää toimintaympäristöään onnistuneesti huomioiden sosiaalialalle relevanttien, vaikuttavuuden arviointiin liittyvien metodologisten ratkaisujen merkityksen sosiaalialan kehittämistyössä
- yhdistää ja hyödyntää onnistuneesti työssään innovatiivisesti vaikuttavuuden merkitystä digiajan sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämisessä
- arvioi onnistuneesti työssään vaikuttavuuden kvantitatiivisten arviointimenetelmien merkitystä digiajan sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämisessä.

Siirry alkuun