Siirry suoraan sisältöön

Digiajan muutosjohtaminen sosiaalialalla (5op)

Toteutuksen tunnus: YAMK048-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.11.2021 - 30.11.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2022 - 28.03.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Ylempi AMK-koulutus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 30
Koulutus
Digiajan sosiaalipalveluiden kehittäminen
Opettajat
Leena Viinamäki
Vastuuopettaja
Leena Viinamäki
Ryhmät
K71Y21S
Digiajan sosiaalipalveluiden kehittäminen
Opintojakso
YAMK048

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan: Opiskelija hallitsee sosiaalialan digiajan kansalais- ja aluelähtöisen muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteet. Opiskelija tiedostaa digiajan muutosjohtajan roolin ja vaikutukset kehittämistoimintaan sekä eri osallisten roolit ja vaikutukset kansalais- ja aluelähtöiseen kehittämistoimintaan.

Toteutustavat

Lähiopetus, verkko-oppimisympäristö, itsenäinen opiskelu. Teemaan orientoivaa luento-opetusta 3 pv:
- 12.-14.1.2022 (ke–pe)

Suoritustavat

Lähiopetukseen osallistuminen sekä itsenäinen opiskelu tehtävien suorittamiseksi. Noin 15‒20 tekstisivun (pl. kansisivu, sisällyssivu ja lähdeluettelon sivut) mittainen essee Lapin amk:n opinnäytetyöohjeen esittämisteknisten ohjeiden mukaan.

Sisältö

Opiskelija ymmärtää digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa. Opiskelija osaa tarkastella kriittisesti eri osallisten rooleja ja osallisuutta sosiaalialan digiajan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista.

Aika ja paikka

12.−14.1.2022 (ke–pe) klo 8.30-16.00

Oppimateriaalit

Luentojen alussa jaetaan relevantti referenssikirjallisuus yms. opiskelumateriaali.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, verkko-oppimisympäristö, itsenäinen opiskelu. Teemaan orientoivaa luento-opetusta. Kontaktiopetukseen osallistuminen ja tehtävien suorittaminen annetun ohjeistuksen mukaisesti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija:
- ymmärtää digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
- tiedostaa eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
- ymmärtää sosiaalialan muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteet
- tiedostaa digiajan muutosjohtajan merkityksen kehittämistoimintaan sekä eri osallisten merkityksen sosiaalialan kehittämistoimintaan

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija:
- huomioi digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
- huomioi eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
- huomioi muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteet
- hyödyntää suunnitelmallisesti digiajan muutosjohtajan merkitystä kehittämistoiminnassa sekä eri osallisten merkitystä sosiaalialan kehittämistoiminnassa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija:
- soveltaa ja kehittää onnistuneesti työtään huomioiden digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
- reflektoi ja kehittää toimintaympäristöään onnistuneesti huomioiden eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
- yhdistää työssään onnistuneesti ja innovatiivisesti muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteita
- arvioi onnistuneesti työssään digiajan muutosjohtajan merkityksen kehittämistoimintaan sekä eri osallisten merkityksen sosiaalialan kehittämistoimintaan.

Siirry alkuun