Digiajan muutosjohtaminen sosiaalialalla (5op)
Toteutuksen tunnus: YAMK048-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.11.2021 - 30.11.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2022 - 28.03.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Ylempi AMK-koulutus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 30
- Koulutus
- Digiajan sosiaalipalveluiden kehittäminen
- Opettajat
- Leena Viinamäki
- Vastuuopettaja
- Leena Viinamäki
- Ryhmät
-
K71Y21SDigiajan sosiaalipalveluiden kehittäminen
- Opintojakso
- YAMK048
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan: Opiskelija hallitsee sosiaalialan digiajan kansalais- ja aluelähtöisen muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteet. Opiskelija tiedostaa digiajan muutosjohtajan roolin ja vaikutukset kehittämistoimintaan sekä eri osallisten roolit ja vaikutukset kansalais- ja aluelähtöiseen kehittämistoimintaan.
Toteutustavat
Lähiopetus, verkko-oppimisympäristö, itsenäinen opiskelu. Teemaan orientoivaa luento-opetusta 3 pv:
- 12.-14.1.2022 (ke–pe)
Suoritustavat
Lähiopetukseen osallistuminen sekä itsenäinen opiskelu tehtävien suorittamiseksi. Noin 15‒20 tekstisivun (pl. kansisivu, sisällyssivu ja lähdeluettelon sivut) mittainen essee Lapin amk:n opinnäytetyöohjeen esittämisteknisten ohjeiden mukaan.
Sisältö
Opiskelija ymmärtää digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa. Opiskelija osaa tarkastella kriittisesti eri osallisten rooleja ja osallisuutta sosiaalialan digiajan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista.
Aika ja paikka
12.−14.1.2022 (ke–pe) klo 8.30-16.00
Oppimateriaalit
Luentojen alussa jaetaan relevantti referenssikirjallisuus yms. opiskelumateriaali.
Opetusmenetelmät
Lähiopetus, verkko-oppimisympäristö, itsenäinen opiskelu. Teemaan orientoivaa luento-opetusta. Kontaktiopetukseen osallistuminen ja tehtävien suorittaminen annetun ohjeistuksen mukaisesti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija:
- ymmärtää digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
- tiedostaa eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
- ymmärtää sosiaalialan muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteet
- tiedostaa digiajan muutosjohtajan merkityksen kehittämistoimintaan sekä eri osallisten merkityksen sosiaalialan kehittämistoimintaan
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija:
- huomioi digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
- huomioi eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
- huomioi muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteet
- hyödyntää suunnitelmallisesti digiajan muutosjohtajan merkitystä kehittämistoiminnassa sekä eri osallisten merkitystä sosiaalialan kehittämistoiminnassa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija:
- soveltaa ja kehittää onnistuneesti työtään huomioiden digiajan muutos- ja tietojohtamisen merkityksen organisaation toiminnassa sosiaalialan kehittämisen näkökulmasta
- reflektoi ja kehittää toimintaympäristöään onnistuneesti huomioiden eri osallisten rooleja ja osallisuutta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä organisaation ja kehittämisen johtamisen näkökulmista
- yhdistää työssään onnistuneesti ja innovatiivisesti muutos-, tieto- ja kehittämisjohtamisen perusperiaatteita
- arvioi onnistuneesti työssään digiajan muutosjohtajan merkityksen kehittämistoimintaan sekä eri osallisten merkityksen sosiaalialan kehittämistoimintaan.