Participatory practices of the social services in digital age (5cr)
Code: YAMK049-3001
General information
- Enrollment
- 03.11.2021 - 30.11.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2022 - 31.05.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Master's Degree Programmes
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 40
- Degree programmes
- Development of Social Services in the Digital Age
- Teachers
- Susanna Helavirta
- Leena Seppälä
- Teacher in charge
- Leena Viinamäki
- Groups
- 
                        K71Y21SDigiajan sosiaalipalveluiden kehittäminen
- Course
- YAMK049
Evaluation scale
H-5
                    
Objective
Opintojakson suoritettuaan: Opiskelija hallitsee yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien hyödyntämismahdollisuudet sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisen kehittämisen näkökulmasta. Opiskelija hallitsee keskeiset osallistavat ja valtaistavat tiedontuottamisen menetelmät digiajan hyvinvointipalveluiden kehittämisen näkökulmasta.
                    
Execution methods
Lähiopetus, verkko-oppimisympäristö, itsenäinen opiskelu. Teemaan orientoivaa luento-opetusta 3 pv: 
- 16.-17.2.2022 (ke-to)
- 17.3.2022 (to)
                    
Accomplishment methods
Lähiopetukseen osallistuminen sekä itsenäinen opiskelu tehtävien suorittamiseksi.
                    
Content
Opiskelija hallitsee sosiaalialan kehittämisessä tarvittavia osallistavia ja valtaistavia työmenetelmiä. Hän osaa soveltaa ja arvioida sosiaalialan työmenetelmien soveltuvuutta kansalais- ja aluelähtöisestä näkökulmasta digiajan sosiaalialan kehittämistyössä.
                    
Location and time
17.-18.2.2022 (to-pe) klo 8.30-16.00
18.3.2022 (pe) klo 8.30-16.00
                    
Materials
Luentojen alussa jaetaan relevantti referenssikirjallisuus yms. opiskelumateriaali.
                    
Teaching methods
Lähiopetus, verkko-oppimisympäristö, itsenäinen opiskelu. Teemaan orientoivaa luento-opetusta. 
Kontaktiopetukseen osallistuminen ja tehtävien suorittaminen annetun ohjeistuksen mukaisesti.
                    
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija:
- ymmärtää sosiaalialan relevanttien yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien hyödyntämismahdollisuudet sosiaalialan kehittämisessä
- tiedostaa yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien soveltuvuuden digiajan hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
- ymmärtää yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien reunaehdot alan kehittämisessä
- tiedostaa yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien merkityksen digiajan hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.
                    
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija:
- huomioi sosiaalialan relevanttien yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien hyödyntämismahdollisuudet sosiaalialan kehittämisessä
- huomioi yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien soveltuvuuden digiajan hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
- huomioi yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien reunaehdot hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä 
- hyödyntää yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisia osallistavia ja valtaistavia työmenetelmiä merkityksen digiajan hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.
                    
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija 
- soveltaa ja kehittää onnistuneesti työtään sosiaalialan relevanttien yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien avulla
- reflektoi ja kehittää toimintaympäristöään onnistuneesti huomioiden yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien hyödyntämismahdollisuudet alan kehittämisessä digitalisoituvassa yhteiskunnassa
- yhdistää työssään onnistuneesti ja innovatiivisesti yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisia osallistavia ja valtaistavia työmenetelmiä alan kehittämisessä 
- arvioi onnistuneesti työssään yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasoisten osallistavien ja valtaistavien työmenetelmien hyödyntämismahdollisuuksia digiajan hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.
                    
