Skip to main content

The basics of programming (5cr)

Code: T42T177OJ-3001

General information


Enrollment
01.10.2021 - 14.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
24.01.2022 - 11.02.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Business Administration, Business Information Technology
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Information Technology
Teachers
Pekka Reijonen
Teacher in charge
Pekka Reijonen
Course
T42T177OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Ymmärrät kuinka ohjelmointia tehdään, ohjelmoinnin perusperiaatteet ja käsitteet. Osaat mallintaa loogisesti ohjelman, ja tuottaa siitä yksinkertaisen ratkaisun jollakin skriptikielellä. Ymmärrät ohjelmoinnin lohkoajattelun ja osaat toteuttaa sitä käytännössä.

Execution methods

Tämä opintojakso voidaan toteuttaa monimuotoisesti tai puhtaasti verkossa. Tarkemmat toteustapatiedot löytyvät toteutussuunnitelmista.

Accomplishment methods

Voit suorittaa tämän opintojakson toteutuksen mukaisesti tai esittää vastuuopettajalle oman suoritussuunnitelmasi. Oman suunnitelma pitää esittää ennen toteutuksen alkua ja sen tulee olla realistinen ja johtaa vahvistettavissa olevaan opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamiseen kasvuun. Toteutuksen vastuuopettaja(t) voivat hyväksyä tai hylätä suunnitelmasi.

Content

- Opintojaksolla opetellaan ohjelmointilogiikkaa ja perusrakenteita sekä muuttujien käyttöä ja määrittelyä.
- Peräkkäis-, valinta- ja toistorakenteita harjoitellaan yhdellä soveltuvalla ohjelmointikielellä.
- Ohjelmointikielenä verkkosovellusten tekemistä tukeva kieli - esimerkiksi Javascript.
- Opintojakso toimii johdantona webbiohjelmointiin.

Location and time

24.1.2022 - 11.2.2022, maanantaina ja perjantaina 9-11, tiistaina ja torstaina 12-16, Adobe Connect-yhteydellä.

Teaching methods

Ongelmalähtöistä ja ryhmälähtöistä oppimista sovelletaan silloin kun se on sopivaa. Opiskelijat etsivät tietoa ja ratkaisevat esiteltyyn aiheeseen liittyviä ongelmia. Erilaisia aktivoivia opetusmenetelmiä käytetään sikäli kun ne sopivat opetettavalle ryhmälle ja opetusympäristöön sekä aiheeseen. Jos mahdollista, ohjelmistoteollisuuden valikoituja käytänteitä saatetaan soveltaa opetuksessa. Opettaja ohjaa oppimisprosessia lyhyiden johdantoluentojen avulla ja/tai esittelee aiheeseen liittyvää materiaalia johon opiskelija tutustuu ennen harjoituksia. Opettaja valmistelee oppimisen puitteet ja valmentaa opiskelijoita opiskelemaan. Opetusta saatetaan antaa sekä kampuksella että digitaalisten apuvälineiden avulla etäopetuksena. Opiskelu sisältää ohjattua tiedon haukua ja haetun tiedon soveltamista. Pariohjelmointia saatetaan käyttää opetusmetodina. Pääosin ohjelmointiharjoitukset ovat yksilötöitä.

Student workload

Arvio opiskelijan työmäärästä tässä toteutuksessa on 135 tuntia ja se jakaantuu puoliksi Itsenäisen yksilö/tiimityöskentelyn ja ohjatun opiskelun kesken.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tyydyttävä 1
Tunnistat ohjelmointirakenteita, muuttujia ja ohjelmointikielen perusteita.

Tyydyttävä 2
Osaat mallintaa yksinkertaisen ohjelmarakenteen, ja toteuttaa ne ohjattuna

Assessment criteria, good (3)

Hyvä 3
Osaat mallintaa ohjelmarakenteita ja osaat tuottaa niistä ohjattuna toimivia ohjelman osia.

Hyvä 4
Osaa mallintaa ohjelmarakenteita, ja osaat tuottaa niiden perusteella toimivia ohjelmia.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä 5
Osaa mallintaa monimutkaisia ohjelmarakenteita ja itsenäisesti toteuttaa niiden perusteella toimivia ohjelmia.

Go back to top of page