Viestintä (5 op)
Toteutuksen tunnus: R504D59-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
14.03.2022 - 29.08.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
05.09.2022 - 31.12.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Insinöörikoulutus, tieto- ja viestintätekniikka
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 30
- Opettajat
- Ritva Lampela
- Ryhmät
-
R54D21SBachelor of Engineering, Machine Learning and Data Engineering (full time studies), 2021
- Opintojakso
- R504D59
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
The student is able to communicate interactively in different working life situations in the field of ICT. The student can prepare and give a professional presentation, make business phone calls, use e-mail in an appropriate and professional manner. The student can participate meetings and handle negotiations, write memos and summaries. The student can use appropriate style in different situations and considers cultural differences in communication.
Proficiency level: CEFR B2 - C1
Sisältö
- Telephone and e-mail communication
- Professional presentation and presentation skills
- Applying for a job, CV, job interview
- Working life terminology
- Meeting terminology
- Negotiations
- Speaking, writing and listening tasks
Aika ja paikka
Rovaniemi syksy 2022
Oppimateriaalit
Oppimateriaali Moodlessa
Opetusmenetelmät
lähiopetus, yksilö- ja ryhmätyötehtävät, kuuntelutehtävät, puhetehtävät
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Sovitaan kurssin aikana.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
The student communicates understandably in English about the topics of working life and information and communication technology. The student knows the basic terminology.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
The student is able to communicate fairly fluently in English both in speech and in writing. The student knows rather advanced terminology of working life and information and communication technology.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
The student communicates very fluently both in speech and writing In English. The student uses the terminology of working life and information and communication technology skillfully and is able to take into account multicultural aspects in communication.