Behavioural Sciences in Social Services (5cr)
Code: K701SL16OJ-19011
General information
- Enrollment
- 01.10.2021 - 05.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.01.2022 - 13.03.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Social Services
- Campus
- Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Bachelor of Social Services
- Teachers
- Seija Järvi
- Teacher in charge
- Seija Järvi
- Groups
-
KA71S21S_2omikoulutus 2 (monimuoto-opiskelu) Kemi syksy 2021
- Course
- K701SL16OJ
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
- käyttäytymistieteellisen osaamisen merkitys sosiaalialalla
- psykologian ja kehityspsykologian näkökulma
- sosiaalipsykologian näkökulma
- kasvatustieteen näkökulma
- ihmisen ikäkausien tarkastelu
Objective
Learning objectives:
The student
- understands the perspectives of behavioural field of sciences at different stages of a person’s life
- can analyse the diversity of values and views of human beings
- knows the development stages of humans and can identify common and individual factors of an individual’s overall growth and development
Contents:
- Key concepts, approaches and theories of pedagogics, social psychology, psychology and developmental psychology from the perspective of client work in social services
Content
Life cycle thinking: the holistic development of man at different stages of his life cycle.
Personality and me at the heart of growth and development.
Human conceptions and frameworks of psychology.
Basic concepts of education: growth and growth process, upbringing / support of growth process, upbringing styles, importance of growth environment, learning.
Materials
luennot ja Moodle-alustan materiaali, kirjallisuus sekä muu opintojaksolla osoitettu materiaali
esim.
Rinne, R. ym. 2015. Johdatus kasvatustieteisiin
Suominen, E. ym. 2014. Arjen sosiaalipsykologia
Dunderfelt, T. 2011. Elämänkaaripsykologia
Teaching methods
kontaktiopetus Kosmoksessa, AC-etäkontaktiopetus, Moodle-oppimisympäristö, pienryhmätyöskentely ja itsenäinen työskentely
Exam schedules
tentti viikolla 11 (tarkempi ajankohta ja uusintatenttiajat (2 uusintamahdollisuutta) ilmoitetaan myöhemmin)
Jos opiskelija ei saa hyväksyttyä tenttisuoritusta kolmella suorituskerralla, opintojakson arvioinniksi merkitään hylätty, jolloin opiskelija voi ilmoittautua uudestaan opintojaksolle.
Completion alternatives
ei valinnaista suoritustapaa (AHOT mahdollinen)
Student workload
kokonaistuntimäärä 135 h sisältäen kontaktiopetusta 20 h, monivalintatentti 2 h sekä välitehtäviin liittyvää itsenäistä ja pienryhmätyöskentelyä Moodle-oppimisympäristössä
Assessment criteria, satisfactory (1)
Satisfactory (1–2):
The student can define the key basic concepts, approaches and theories of the course from the perspective of the social services field.
Assessment criteria, good (3)
Good (3–4):
The student can explain the key basic concepts, approaches and theories from the perspective of the social services field using an analytical approach.
Assessment criteria, excellent (5)
Excellent (5):
The student understands and can apply basic concepts, approaches and theories in examining the actions of people, communities and societies using an analytical/critical approach.
Qualifications
NULL