Pedagogical Approaches to Educational Use of ICTs (4cr)
Code: TVTO0105-3002
General information
- Enrollment
- 02.07.2021 - 31.07.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 30.08.2021 - 31.10.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Faculty of Education
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Marjaana Kangas
- Course
- TVTO0105
Evaluation scale
H-5
Objective
Kurssin suoritettuaan opiskelija:
- Ymmärtää median, digitaalisen teknologian sekä oppimisympäristöjen merkityksen opetuksessa ja oppimisessa
- Tuntee erilaisia käytännön tapoja käyttää mediaa ja digitaalista teknologiaa opetuksessa ja oppimisessa.
- Osaa arvioida median ja digitaalisen teknologian hyödyntämistä käytännön opetuksessa ja oppimisessa oppimisteoreettisista ja pedagogisista näkökulmista
- Osaa soveltaa teoreettista tietoa mediaa ja teknologiaa hyödyntävien oppimisympäristöjen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioimisessa
- Saa valmiuksia tarkastella mediaa ja digitaalista teknologiaa opetuskäytössä myös avoimen, tasa-arvoisen ja laadukkaan koulutuksen sekä elinikäisen oppimisen näkökulmista
Execution methods
Verkkokurssi. Itsenäistä työskentelyä ja kirjallisuuteen perehtymistä sekä ryhmätyöskentelyä ja raportin työstäminen.
Accomplishment methods
Opiskelijat perehtyvät opintojakson kirjallisuuteen ja valitsevat analysoitavaksi tapauksen, joka on oppimisympäristöksi suunnattu verkkosivusto tai sovellus. Opiskelijat työstävät pienryhmissä raportin valitsemastaan tapauksesta.
Content
Opiskelijat perehtyvät median ja digitaalisen teknologian käyttöön opetuksessa ja oppimisessa. Aihepiiriin tutustutaan oppimisteoreettisista, pedagogisista sekä mediakasvatuksellisista näkökulmista käytännön tapausesimerkkien avulla.
Assessment criteria, satisfactory (1)
0 Hylätty = Suoritus on erittäin puutteellinen, virheellinen tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä. Työ sisältää keskeneräistä ja katkonaista tekstiä ja pohdintaa, esitetyt asiat eivät liity olennaisesti aihepiiriin. Lähteiden käyttö on olematonta.
1-2 Välttävä ja tyydyttävä = Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Asiat esitetään jäsentelemättömästi irrallaan toisistaan tai yksipuolisesti. Lähteiden käyttö on heikkoa, ja suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.
Assessment criteria, good (3)
3-4 Hyvä ja kiitettävä = Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Opiskelija on muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla puutteita. Työ sisältää pohtivaa tekstiä sekä pohdintaa, jossa asioita suhteutetaan jonkin verran toisiinsa. Lähteiden käyttö on relevanttia ja oikeaoppista.
Assessment criteria, excellent (5)
5 Erinomainen = Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai systemaattista, jäsenneltyä ja analyyttista tekstiä ja kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu. Asiat suhteutetaan erittäin hyvin toisiinsa. Lähteiden käyttö on pääasiassa monipuolista ja erinomaista.