Skip to main content

La Francophonie Aujourd´hui: Questions d´Actualité (CEFR B1-B2) (2cr)

Code: XRAN0232-3002

General information


Enrollment
02.12.2020 - 31.12.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.01.2021 - 30.04.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Language Centre
Teaching languages
Finnish
Course
XRAN0232

Evaluation scale

H-5

Objective

Kurssin suoritettuaan opiskelija pystyy
1. sujuvasti ja ymmärrettävästi ilmaisemaan itseään
2. osallistumaan keskusteluun, esittämään kysymyksiä ja ilmaisemaan mielipiteensä
3. ymmärtämään ja tulkitsemaan erilaisia medioita sekä laajentuneella sanavarastollaan, ranskalaisten sanontojen osaamisellaan paremmin viestimään huomioiden ranskalaisen kulttuurin.

Execution methods

Keskusteluharjoituksia pari- ja ryhmätyönä. Itseopiskelua.

Accomplishment methods

Pari- ja pienryhmäharjoituksia. Säännöllinen, aktiivinen osallistuminen.

Content

Kurssin tarkoitus on tutustuttaa osallistuja Ranskaan ja ranskankielisiin maihin ajankohtaisten teemojen kautta. Teemat voivat olla historiallisia, sosiaalisia, poliittisia, taloudellisia, oikeudellisia jne. Näin laajennetaan ja syvennetään Ranskan ja ranskankielisten maiden kulttuurin sekä maantuntemusta.

Kurssin pääpaino on suullisissa harjoituksissa parityöskentelynä ja pienryhmissä. Erityistä huomiota kiinnitetään vaihdossa/harjoittelussa tarvittavaan kieli- ja viestintätaitoon sekä ryhmätyö- ja mediataitoihin. Kurssi soveltuu hyvin myös niille, jotka eivät lähde vaihtoon vaan haluavat tutustua ranskankieliseen maailmaan kotiyliopistostaan käsin.

Assessment criteria, satisfactory (1)

5-1/hylätty

Qualifications

Lukio tai vastaavat opinnot (esim. XRAN0001 French 1 - XRAN0004 French 4).

Myös ranskan kertauskurssi XRAN0221 Ranskan kertauskurssi sekä TRAN0201 French: Reading Comprehension ja TRAN0206 French: Project and Networking Skills tai oikeustieteen opiskelijoille suunnatut kurssit ORAN0710-11 sekä ORAN0810-11.

Go back to top of page