Game Engines - UnrealEngine (5cr)
Code: R504TL90-3004
General information
- Enrollment
- 16.11.2020 - 31.12.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.01.2021 - 16.04.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Bachelor of Engineering, Information Technology
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 65
- Degree programmes
- Degree Programme in Information and Communication Technology
Evaluation scale
H-5
Objective
-
Content
- Unreal Enginen ominaisuudet ja hyödyt
- Pelimekaniikan toteuttaminen Blueprinteillä
- Käyttäjän interaktiot ja niiden käsittely Blueprinteillä
- HUD/UI-ohjelmointi
- Kenttäsuunnittelutyökalujen käyttäminen
- AI ja reitinhakualgoritmit
- Yksinkertaiset NPC-hahmot
- Pelianimaatioiden käyttöönotto Unreal Enginessä
Location and time
Kyseessä on Online toteutus. ( Youtube, Moodle, Teams )
Materials
Opintojaksolla käytetään UnrealEngine-pelimoottoria. Käytössä on UnrealEnginen oma dokumentaatio sekä tutoriaalivideot.
McCaffrey, M. (2017). Unreal engine VR cookbook: Developing virtual reality with UE4. Boston: Addison-Wesley.
Sanders, A. (2017). An introduction to Unreal Engine 4. Boca Raton, FL: CRC Press.
Teaching methods
Opintojaksolla on käytössä opetuksessa videot, joiden kautta valtaosa käytännönläheisestä teoria sisällöstä jaetaan.
Opiskelijoilla on käytössään moodle työtila, jonka kautta videot, harjoitustehtävät ja harjoitustehtävien palauttaminen järjestetään oppimispäiväkirjan muodossa.
Opintojaksolla ei ole esitieto vaatimuksia.
Opetukssa on käytössä Teams-työtila opiskelun tukena.
Completion alternatives
-
Further information
Kyseessä on käytännönläheinen opintojakso.
Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan arvosana muodostuu palautettujen harjoitustöiden laatuun ja määrään ( Painotus laadussa ). Osaaminen osoitetaan oppimispäiväkirjalla, joka rakennetaan opiskelijan toimesta koko opintojakson sisällöstä.