Skip to main content

Services and Case Management for the Aging Population (7cr)

Code: K702GL26AOJ-3002

General information


Enrollment
05.10.2020 - 07.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.01.2021 - 21.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
7 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Bachelor of Social Services and Health Care, Geriatry
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Elderly Care
Teachers
Anne Jokelainen
Tuula Ahokumpu
Teacher in charge
Anne Jokelainen
Course
K702GL26AOJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Tieto puuttuu

Content

Tieto puuttuu

Location and time

Opintojakso/lukukausiprojekti toteutuu ajalla 14.1.2021-21.5.2021

Materials

Ala-Nikkola, M. & Valokivi, S. 1997. Yksilökohtainen palveluohjaus käytäntönä. Loppuraportti sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmää ja yksilökohtaista palveluohjausta (case management) koskeneesta tutkimuksesta Hämeenkyrössä ja Tampereella. Helsinki: Stakes.
Hänninen, K. 2007. Palveluohjaus. Asiakaslähtöistä täsmäpalvelua vauvasta vaariin. Stakes.
Pietiläinen, E. & Seppälä, H. 2003. Palveluohjaus asiakastyössä ja organisaatiossa. Helsinki: Kehitysvammaliitto.
Raunio, K. 2009. Olennainen sosiaalityössä. Toinen uudistettu painos. Helsinki: Gaudeamus Helsinki University Press.
Seikkula, J. & Arnkil, T. E. 2009. Dialoginen verkostotyö. Uudistettu painos. Helsinki: THL.
Suominen, S. 2010. Palveluohjaaja. Asiakkaan tuki ja tulkki. Omaiset mielenterveystyön tukena. Uudenmaan yhdistys Ry.
Suominen, S. & Tuominen, M. 2007. Palveluohjaus. Portti itsenäiseen elämään. 1. painos. Helsinki: Profami Oy
Ajankohtaiset aiheeseen liittyvät hankeraportit, tutkimukset jne.

Teaching methods

Opintojaksoon/lukukausiprojektiin orientaatio Kahoot-opetusmenetelmän avulla. Itsenäisten opintojaksojen aikana suoritettavien välitehtävien reflektointi ja arviointi kontaktiopetuksessa. Yhteistoiminnallisen opetusmenetelmän hyödyntäminen sekä kontakti- että verkkoyhteyksissä. Työelämäedustajien asiantuntijaluennot ja opintokäynti Keskitettyyn palvelutarpeen arviointiin ja tutustuminen palveluneuvontaa tarjoavaan yksikköön.
Lukukausiprojektin oppimistehtävänä opiskelija rakentaa lukukauden ajan omaa palveluohjauksen käyttöteoriaansa. Oppimisprosessia ohjataan sovittuina aikoina opettajien taholta.
Lukukausiprojektiin sisältyy ammatillisuutta vahvistava 15 opintopisteen laajuinen harjoittelu harjoittelupaikassa ajalla 22.2. -23.4. Ennen harjoittelun alkua toteutuu Kemin kampuksella yhden viikon mittainen harjoitteluun valmentava Training Camp ajalla 15.2.-19.2. ja harjoittelun jälkeen yhden viikon mittainen reflektoiva Training Camp Kemin kampuksella ajalla 26.4.-30.4. TC-viikot ovat osa harjoittelujaksoa.

Employer connections

Lukukausiprojektiin sisältyy ammatillisuutta vahvistava 15 opintopisteen laajuinen harjoittelu harjoittelupaikassa ajalla 22.2. -23.4. Ennen harjoittelun alkua toteutuu Kemin kampuksella yhden viikon mittainen harjoitteluun valmentava Training Camp ajalla 15.2.-19.2. ja harjoittelun jälkeen yhden viikon mittainen reflektoiva Training Camp Kemin kampuksella ajalla 26.4.-30.4. TC-viikot ovat osa harjoittelujaksoa.

Exam schedules

Ei erillistä tenttiä. Opintojakson osaamistavoitteiden saavuttaminen arvioidaan kirjallisella tuotoksella oman käyttöteorian rakentumisesta.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaakuvata ja valita tarkoituksenmukaisiaorientaatioita palveluohjaukselliseen työotteeseen. Opiskelija osaa työskennellä yhdessä ikäihmisen ja moniammatillisen tiimin kanssa palveluiden koordinoimiseksi. Opiskelija osaa käsitellä asiakastietoja lainsäädännön mukaisesti.Opiskelija osaa kuvata keskeiset hyvinvointia edistävät palvelut ikäihmisen näkökulmasta. Opiskelija osaa hyödyntää verkostomaisia työtapoja. Opiskelija osaa dokumentoida selkeästi ja ymmärrettävästi tekemäänsä asiakastyötä. Opiskelija osaa toiminnallaan vahvistaa asiakkaan omaa sosiaalista tukiverkostoa.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaakuvata ja vertailla sekä kriittisesti arvioidaerilaisia orientaatioita palveluohjaukselliseen työotteeseen. Opiskelija osaa työskennellä suunnitelmallisesti yhdessä ikäihmisen ja moniammatillisen tiimin kanssa yksilöllisten palveluiden koordinoimiseksi. Opiskelija osaa käsitellä asiakastietoja lainsäädännön mukaisesti. Opiskelija osaa kuvata yksilöllisesti keskeiset hyvinvointia edistävät palvelut ikäihmisen näkökulmasta. Opiskelija osaa hyödyntää tarkoituksenmukaisesti verkostomaisia työtapoja. Opiskelija osaa dokumentoida selkeästi ja ymmärrettävästi tekemäänsä asiakastyötä. Opiskelija osaa toiminnallaan vahvistaa asiakkaan omaa sosiaalista tukiverkostoa.

Qualifications

NULL

Go back to top of page