Kehittämistoiminnan johtaminen (5op)
Toteutuksen tunnus: R31YL25OJ-19004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 19.03.2021 - 02.08.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 09.08.2021 - 31.10.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Ylempi AMK-koulutus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 40
- Opettajat
- Maarit Tihinen
- Vastuuopettaja
- Maarit Tihinen
- Ryhmät
-
R31YL20SYlempi amk-koulutus, Liiketoimintaosaamisen johtaminen (monimuotototeutus) Rovaniemi, syksy 2020
- Opintojakso
- R31YL25OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija tuntee yrityksen tai työyhteisönsä strategiset verkostot ja osaa kehittää sidosryhmäyhteyksiä. Hän osaa ohjata työyhteisön muutosta ja huomioida kestävän kehityksen vaatimukset. Opiskelija tunnistaa työyhteisönsä toiminnot, osaa määritellä niiden kehittämistarpeita sekä suunnitella ja johtaa kehittämisen toteutuksen. Hän osaa soveltaa liiketalouden tutkimusmenetelmiä työyksikkönsä ammattikäytäntöjen kehittämiseen. Opiskelija osaa suunnitella kehittämistoiminnan tarvitsemat taloudelliset ja osaamisresurssit osana yrityksen tai yksikön muuta toimintaa.
Sisältö
- kehittämistyön ajankohtaiset menettelytavat
- kehittämistyö osana yrityksen laatujärjestelmää
- kestävä kehitys liiketoiminnassa
- kehittämishankkeen suunnittelun ja seurannan menetelmät ja työvälineet
Aika ja paikka
Virtuaaliluennot:
Pe 17.9. klo 9-16.
La 18.9. klo 9-15.
Opetusmenetelmät
Ennakkotehtävä annetusta aiheesta. Itsenäinen työskentely. Taustatiedon hankinta ohjeiden mukaan ja pohtivan esseen laadinta.
Opetus ja ryhmätyöskentelyt toteutetaan virtuaalisesti AC oppimisympäristössä.
Verkko-opetus ja -ohjaus. Itsenäinen ja ryhmätyöskentely. Keskustelut ja raportointi verkkoalustalla. Työelämäsidonnaisen kehittämissuunnitelman laatiminen yksilötyönä opintojakson tavoitteiden mukaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä T1-T2
Opiskelija analysoi työyhteisön kehittämistoiminnan nykytilaa sekä perustelee kehittämistarpeita. Hän suunnittelee kehittämistoimepiteitä tunnistaen tutkivan kehittämisen ja laadunhallinnan menetelmiä ja työvälineitä. Opiskelija analysoi ja tulkitsee ajankohtaisia kehittämistarpeita ja perustelee toimenpiteitä sekä laatii tasapainoisen ja johdonmukaisen, aiheen hallintaa osoittavan kehittämistehtävän, joka sisältää johtopäätöksiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä H3-H4
Opiskelija analysoi ja tulkitsee työyhteisön kehittämistoiminnan nykytilaa sekä perustelee ja selittää kehittämistarpeita. Hän suunnittelee kehittämistoimepiteitä tunnistaen ja soveltaen tutkivan kehittämisen, laadunhallinnan ja kestävän kehityksen menetelmiä ja työvälineitä. Opiskelija analysoi ja tulkitsee ajankohtaisia kehittämistarpeita ja perustelee toimenpiteitä sekä laatii tasapainoisen ja johdonmukaisen, aiheen hyvää hallintaa osoittavan kehittämistehtävän, joka sisältää selkeitä ja luotettavia johtopäätöksiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä K5
Opiskelija analysoi, tulkitsee ja suhteuttaa työyhteisön kehittämistoiminnan nykytilaa sekä perustelee ja selittää kehittämistarpeita. Hän suunnittelee kehittämistoimepiteitä tunnistaen ja soveltaen laajasti tutkivan kehittämisen, laadunhallinnan ja kestävän kehityksen menetelmiä ja työvälineitä. Opiskelija analysoi, tulkitsee ja ennakoi ajankohtaisia kehittämistarpeita ja perustelee hyvin toimenpiteitä sekä laatii tasapainoisen ja johdonmukaisen, aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan kehittämistehtävän, joka sisältää selkeitä, luotettavia ja perusteltuja johtopäätöksiä.
Esitietovaatimukset
NULL