Identifying Requirements for Human Functioning and Moving, Practical Training (10cr)
Code: R705FL42OJ-18003
General information
- Enrollment
- 26.10.2020 - 04.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.01.2021 - 28.05.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Bachelor of Health Care, Physiotherapy
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 48
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Anne Immonen
- Erja Rahkola
- Mika Rahkola
- Anne Rautio
- Sari Kilpeläinen
- Heli Katajamäki
- Johanna Husa-Russell
- Teacher in charge
- Heli Katajamäki
- Course
- R705FL42OJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Tieto puuttuu
Execution methods
Oppiminen toteutuu erilaisina työpajoina ja toteutuksina erilaisissa työskentely-ympäristöissä koulun ulkopuolella.
Opintojakso päättyy koko lukuvuoden kokoavaan teoreettisen ja käytännön osaamisen arviontiin.
Accomplishment methods
Oppiminen toteutuu erilaisina työpajoina ja toteutuksina erilaisissa työskentely-ympäristöissä koulun ulkopuolella.
Opintojakso päättyy koko lukuvuoden kokoavaan teoreettisen ja käytännön osaamisen arviontiin.
Content
Tieto puuttuu
Location and time
2.lukukausi
Materials
ACMS´s Guidelines for Exercise Testing and Prescription. 2010. Lippincott, Williams & Wilkins, Kiina. 8. painos.
Ahonen J. 2014. Kävelykoulu. Kävelyn virheet. Physiofile verkkokoulutus.
Enoka R.M. 2002. Neuromechanics of Human Movement. Human Kinetics, Champagn, IL.
Kenyon K & Kenyon J. 2009. The Physiotherapist´s Pocketbook. Essential facts at your fingertips. Churchill Livingstone, Kiina.
Keskinen K.L., Häkkinen K. & Kallinen M. (toim.). 2018. Fyysisen kunnon mittaaminen. Liikuntatieteellisen Seuran julkaisu nro 174. Grano Oy.
Keskinen K., Häkkinen K., Kallinen M. 2010. Kuntotestauksen käsikirja. Liikuntatieteellisen Seuran julkaisu nro 161. Tammerprint Oy, Tampere. 2. uudistettu painos.
Koistinen J. ym. 2005. Selän rakenne, toiminta ja kuntoutus. Gummerus Kirjapaino Oy, Jyväskylä.
Suomen Fysioterapeutit. 2017. Kaatumisten ja kaatumisvammojen ehkäisyn fysioterapiasuositus.
TOIMIA. 2018. Käden puristusvoima. Osoitteessa http://www.thl.fi/toimia/tietokanta/mittariversio/141/
Bandy &Sanders 2001. Therapeutic Exercise. Techniques for Intervention. Soveltuvin osin.
Donatelli 2007. Sports - Spesific Rehabilitation. Soveltuvin osin.
Hougblom 2010. Therapeutic Exercise for Athletic Injuries. Soveltuvin osin.
Huber & Wells 2006. Therapeutic Exercise. Soveltuvin osin.
Kauranen 2017. Fysioterapeutin käsikirja. Soveltuvin osin
Porter, S. 2008. Tidys Physiotherapy. Churchill Livingstone. Elsevier. Philadelphia.Soveltuvin osin.
Renström 1991. Urheiluvammat - ennaltaehkäisy, hoito ja kuntoutus. S.177-188.
Luennot ja tunnilla jaettava muu materiaali.
ICF Toimintakyvyn, toimintarajoitteiden ja terveyden kansainvälinen luikitus. 2005.
Johanna Ruusuvuori & Liisa Tiittula (toim.) 2005:Haastattelu : tutkimus, tilanteet ja vuorovaikutus: e-kirjana kirjaston kautta
Mönkkönen, Kaarina 2007. Vuorovaikutus : dialoginen asiakastyö. Edita.
Matikainen, Esko, ym. 2004. Toimintakyky. Arviointi ja kliininen käyttö.Duodecim.
Kendal, Mccreary, Provance, Rodges, Romani. 2005. Muscles. Testing and Function with Posture and Pain. Lippincott Williams & Wilkins.
Kenyon K & Kenyon J. 2009. The Physiotherapist´s Pocketbook. Essential facts at your fingertips. Churchill Livingstone, Kiina.
Sandström M & Ahonen J. 2013. Liikkuva Ihminenen - aivot, liikuntafysiologia ja sovellettu biomekaniikka. Saarijärven Offset Oy.
Sandströn M. ym. 1998. Alaraajonen rakenne, toiminta ja kävelykoulu. Gummerus Kirjapaino Oy, Jyväskylä.
Whittle M.W. 2007. Gait Analysis: an introduction, Elsevier, Kiina.
Teaching methods
lähiopetus, työpajat
Employer connections
2. lukukauden aikana
Exam schedules
Tieto-taitoarviointi-päivä:
Varsinainen tentti 20.5.2021
I uusinta 26.5.2021
II uusinta 3.8.2021
Student workload
270 h
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tieto puuttuu
Assessment criteria, approved/failed
Hylätty
Et osaa toteuttaa terveyden edistämiseen tähtääviä tuokioita/ tilanteita asiakaslähtöisesti osaa.
Et osaa toimia luontevasti vuorovaikutus/asiakastilanteissa.
Et osaa ohjata eri-ikäisille ja toimintakyvyltään erilaisille asiakkaille heille soveltuvaa liikuntaa.
Et osaa toimia opiskelun ja työelämän suullisen viestinnän tilanteissa.
Et osaa arvioida asiakkaan suorituskykyä erilaisin menetelmin.
Et osaa toteuttaa terapeuttista harjoittelua erilaisissa ympäristöissä.
Et osaa huomioida elimistössä tapahtuvia muutoksia erilaisissa kuormitustilanteissa
Hyväksytty
Osaat toteuttaa terveyden edistämiseen tähtääviä tuokioita/ tilanteita asiakaslähtöisesti osaa.
Osaat toimia luontevasti vuorovaikutus/asiakastilanteissa.
Osaat ohjata eri-ikäisille ja toimintakyvyltään erilaisille asiakkaille heille soveltuvaa liikuntaa.
Osaat toimia opiskelun ja työelämän suullisen viestinnän tilanteissa.
Osaat arvioida asiakkaan suorituskykyä erilaisin menetelmin.
Osaat toteuttaa terapeuttista harjoittelua erilaisissa ympäristöissä.
Osaat huomioida elimistössä tapahtuvia muutoksia erilaisissa kuormitustilanteissa
Qualifications
NULL
Further information
Opintojakso integroituu opintojaksojen R705FL24 ja R705FL25 kanssa.