Physiotherapist as an Expert in Preventive Activity (7cr)
Code: R705FL33AOJ-18003
General information
- Enrollment
- 26.10.2020 - 05.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 04.01.2021 - 19.02.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 7 cr
- Local portion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Bachelor of Health Care, Physiotherapy
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 48
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Tiina Siro
- Virpi Peitso
- Erja Rahkola
- Anne Rautio
- Mika Rahkola
- Paula Yliniemi
- Sari Kilpeläinen
- Johanna Husa-Russell
- Teacher in charge
- Johanna Husa-Russell
- Course
- R705FL33AOJ
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Teemat:
Teema 1. TERVEYDEN EDISTÄMINEN
Terveyden edistämisen tavoitteet ja menetelmät/ keinot, te:n ohjaus (valtakunnallinen ja paikallinen taso)
Fysioterapeutti terveyden edistäjänä
Terveysliikunnan mahdollisuudet terveyden edistämisessä
Teema 2. ASIAKKAAN KOHTAAMINEN JA VUOROVAIKUTUS
Vuorovaikutustaidot
Ihmiskäsitys
Asiakaslähtöisyys, voimavaralähtöisyys
Haasteelliset asiakkaat
Korvaavat kommunikointimenetelmät
Teema 3. VIESTINTÄ
Hyvän viestinnän elementit
Kokous- ja neuvottelutaidot
Objective
Tieto puuttuu
Content
Tieto puuttuu
Location and time
4.1.2021 - 19.2.2021.
Materials
Aittasalo M. 2016. Vaikuttavaa liikuntaneuvontaa aikuisille ― haasteita ja ratkaisuja. Fysioterapia 6/2016, 10.
Kiviluoto L. & Harmokivi-Saloranta P. 2018. Liikuntaneuvonnan ryhmästä tukea liikunnan lisäämiseen. Fysioterapia 4/2018, 42.
Pasanen S. 2015. Salutogeneesi terveyden edistämisessä: haastattelu asiantuntijoille. Pro gradu –tutkielma. Terveystieteiden tiedekunta, Itä-Suomen yliopisto.
Pietilä A-M. (toim.). 2012. Terveyden edistäminen – teoriasta toimintaan. Sanoma Pro Oy, Helsinki.
Seriola L. 2015. Terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen. Videoluento 26.8.2015. Moniviestin, Jyväskylän ammattikorkeakoulu. Opetusvideot.
Vertio H. 2003. Terveyden edistäminen. Gummerus Kirjapaino Oy, Jyväskylä.
Teaching methods
Oppiminen toteutuu PBL tutoriaalityöskentelyn mukaisesti (3 sykliä) asiantuntijaluentojen kautta.
Sisältö integroidaan opintojaksoon R75FL42 Yksilön toimintaan ja liikkumiseen vaikuttaminen, harjoittelu.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tieto puuttuu
Assessment criteria, good (3)
H3
Osaat selittää terveyden edistämisen keskeiset tavoitteet ja menetelmät sekä fysioterapeutin roolin terveyden edistämistyössä.
Osaat selittää ammatillisen ja voimavaralähtöisen asiakaskohtaamisen periaatteet. Osaat selittää suomalaisten keskeiset kansansairaudet ja niiden vaikutukset yksilön toimintakykyyn.
H4
Osaat selittää ja perustella terveyden edistämisen keskeiset tavoitteet ja menetelmät sekä fysioterapeutin roolin terveyden edistämistyössä. Osaat selittää ja suomalaisten keskeiset kansansairaudet ja perustella niiden vaikutuksia yksilön toimintakykyyn.
Osaat selittää ja perustella erilaisia asiakaskohtaamisia ammatillisesti ja voimavaralähtöisesti.
Assessment criteria, excellent (5)
Osaat arvioida keskeisiä terveyden edistämisen tavoitteita ja menetelmiä sekä analysoida fysioterapeutin roolia terveyden edistämistyössä.
Osaat arvioida ja analysoida erilaisia asiakaskohtaamisia ammatillisesti ja voimavaralähtöisesti. Osaat arvioida suomalaisten keskeisiä kansansairauksia ja analysoida niiden vaikutuksia yksilön toimintakykyyn.
Assessment criteria, approved/failed
Hylätty suoritus: opiskelija ei saavuta T1-tason osaamista.
Qualifications
NULL