Skip to main content

Physiotherapist as an Expert in Preventive Activity (7cr)

Code: R705FL33AOJ-18003

General information


Enrollment
26.10.2020 - 05.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.01.2021 - 19.02.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
7 cr
Local portion
7 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bachelor of Health Care, Physiotherapy
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 48
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Tiina Siro
Virpi Peitso
Erja Rahkola
Anne Rautio
Mika Rahkola
Paula Yliniemi
Sari Kilpeläinen
Johanna Husa-Russell
Teacher in charge
Johanna Husa-Russell
Course
R705FL33AOJ

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Teemat:
Teema 1. TERVEYDEN EDISTÄMINEN
Terveyden edistämisen tavoitteet ja menetelmät/ keinot, te:n ohjaus (valtakunnallinen ja paikallinen taso)
Fysioterapeutti terveyden edistäjänä
Terveysliikunnan mahdollisuudet terveyden edistämisessä

Teema 2. ASIAKKAAN KOHTAAMINEN JA VUOROVAIKUTUS
Vuorovaikutustaidot
Ihmiskäsitys
Asiakaslähtöisyys, voimavaralähtöisyys
Haasteelliset asiakkaat
Korvaavat kommunikointimenetelmät

Teema 3. VIESTINTÄ
Hyvän viestinnän elementit
Kokous- ja neuvottelutaidot

Objective

Tieto puuttuu

Content

Tieto puuttuu

Location and time

4.1.2021 - 19.2.2021.

Materials

Aittasalo M. 2016. Vaikuttavaa liikuntaneuvontaa aikuisille ― haasteita ja ratkaisuja. Fysioterapia 6/2016, 10.
Kiviluoto L. & Harmokivi-Saloranta P. 2018. Liikuntaneuvonnan ryhmästä tukea liikunnan lisäämiseen. Fysioterapia 4/2018, 42.
Pasanen S. 2015. Salutogeneesi terveyden edistämisessä: haastattelu asiantuntijoille. Pro gradu –tutkielma. Terveystieteiden tiedekunta, Itä-Suomen yliopisto.
Pietilä A-M. (toim.). 2012. Terveyden edistäminen – teoriasta toimintaan. Sanoma Pro Oy, Helsinki.
Seriola L. 2015. Terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen. Videoluento 26.8.2015. Moniviestin, Jyväskylän ammattikorkeakoulu. Opetusvideot.
Vertio H. 2003. Terveyden edistäminen. Gummerus Kirjapaino Oy, Jyväskylä.

Teaching methods

Oppiminen toteutuu PBL tutoriaalityöskentelyn mukaisesti (3 sykliä) asiantuntijaluentojen kautta.
Sisältö integroidaan opintojaksoon R75FL42 Yksilön toimintaan ja liikkumiseen vaikuttaminen, harjoittelu.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

H3
Osaat selittää terveyden edistämisen keskeiset tavoitteet ja menetelmät sekä fysioterapeutin roolin terveyden edistämistyössä.
Osaat selittää ammatillisen ja voimavaralähtöisen asiakaskohtaamisen periaatteet. Osaat selittää suomalaisten keskeiset kansansairaudet ja niiden vaikutukset yksilön toimintakykyyn.

H4
Osaat selittää ja perustella terveyden edistämisen keskeiset tavoitteet ja menetelmät sekä fysioterapeutin roolin terveyden edistämistyössä. Osaat selittää ja suomalaisten keskeiset kansansairaudet ja perustella niiden vaikutuksia yksilön toimintakykyyn.
Osaat selittää ja perustella erilaisia asiakaskohtaamisia ammatillisesti ja voimavaralähtöisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

Osaat arvioida keskeisiä terveyden edistämisen tavoitteita ja menetelmiä sekä analysoida fysioterapeutin roolia terveyden edistämistyössä.
Osaat arvioida ja analysoida erilaisia asiakaskohtaamisia ammatillisesti ja voimavaralähtöisesti. Osaat arvioida suomalaisten keskeisiä kansansairauksia ja analysoida niiden vaikutuksia yksilön toimintakykyyn.

Assessment criteria, approved/failed

Hylätty suoritus: opiskelija ei saavuta T1-tason osaamista.

Qualifications

NULL

Go back to top of page