Siirry suoraan sisältöön

Järjestelmäläheinen ohjelmointi (5op)

Toteutuksen tunnus: R504TL33OJ-18003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.10.2020 - 31.12.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.01.2021 - 31.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, tieto- ja viestintätekniikka
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 45
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Anssi Ylinampa
Vastuuopettaja
Anssi Ylinampa
Ajoitusryhmät
Harjoitusryhmä 1 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Harjoitusryhmä 2 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Ryhmät
R54T19S
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2019
Pienryhmät
Harjoitusryhmä 1
Harjoitusryhmä 2
Opintojakso
R504TL33OJ

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

osaa suunnitella toimivan prosessorialustan antureineen ja toimilaitteineen ( laitesuunnittelu HW )
laitteen ja ohjelman avulla ratkaisee ongelman ja
osaa teknisesti dokumentoida työt

Tavoitteet

Osaa ratkaista ongelman ohjelmoimalla ja tietää ohjelman kehitystyövaiheet, osaa noudattaa hyviä ohjelmointitapoja.

Sisältö

osaa laatia vuokaaviot ja koodata toimivan ohjelman ( SW ) laitealustalleen

Aika ja paikka

kevät 2020 , laboratorio B219 , laboratorio B220 , Rovaniemi

Oppimateriaalit

kurssikansiossa moodlessa on osa aineistosta
Arduino ESP32 prosessorin käyttöohjeet ja aineistot
internetissä on komponenttien valmistajien tekemät tekniset käyttöohjeet
oppikirja : Digitaalielektroniikka , Peruspiireistä sulautettuihin järjestelmiin . Timo Haiko . ISBN 978-952-63-0272-0

Opetusmenetelmät

laboratorioharjoitukset
itsenäinen tiedonhaku ja etätyönteko
pienryhmässä ongelmien ratkaisu ja testaus

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

koetta ei ole eikä sen uusintamahdollisuutta

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetutminimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuitenkin kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3)
Opiskelija tekee oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.

Esitietovaatimukset

NULL

Lisätiedot

Osaa ratkaista ongelman suunnittelemalla laitealustan ja ohjelmoimalla sen , tietää ohjelman kehitystyövaiheet, osaa noudattaa hyviä ohjelmointitapoja.

Siirry alkuun