Järjestelmäläheinen ohjelmointi (5op)
Toteutuksen tunnus: R504TL33OJ-18003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 05.10.2020 - 31.12.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 11.01.2021 - 31.05.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Insinöörikoulutus, tieto- ja viestintätekniikka
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 45
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
- Opettajat
- Anssi Ylinampa
- Vastuuopettaja
- Anssi Ylinampa
- Ajoitusryhmät
- Harjoitusryhmä 1 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Harjoitusryhmä 2 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Ryhmät
-
R54T19STieto- ja viestintätekniikan koulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2019
- Pienryhmät
- Harjoitusryhmä 1
- Harjoitusryhmä 2
- Opintojakso
- R504TL33OJ
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
osaa suunnitella toimivan prosessorialustan antureineen ja toimilaitteineen ( laitesuunnittelu HW )
laitteen ja ohjelman avulla ratkaisee ongelman ja
osaa teknisesti dokumentoida työt
Tavoitteet
Osaa ratkaista ongelman ohjelmoimalla ja tietää ohjelman kehitystyövaiheet, osaa noudattaa hyviä ohjelmointitapoja.
Sisältö
osaa laatia vuokaaviot ja koodata toimivan ohjelman ( SW ) laitealustalleen
Aika ja paikka
kevät 2020 , laboratorio B219 , laboratorio B220 , Rovaniemi
Oppimateriaalit
kurssikansiossa moodlessa on osa aineistosta
Arduino ESP32 prosessorin käyttöohjeet ja aineistot
internetissä on komponenttien valmistajien tekemät tekniset käyttöohjeet
oppikirja : Digitaalielektroniikka , Peruspiireistä sulautettuihin järjestelmiin . Timo Haiko . ISBN 978-952-63-0272-0
Opetusmenetelmät
laboratorioharjoitukset
itsenäinen tiedonhaku ja etätyönteko
pienryhmässä ongelmien ratkaisu ja testaus
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
koetta ei ole eikä sen uusintamahdollisuutta
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetutminimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuitenkin kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.
Esitietovaatimukset
NULL
Lisätiedot
Osaa ratkaista ongelman suunnittelemalla laitealustan ja ohjelmoimalla sen , tietää ohjelman kehitystyövaiheet, osaa noudattaa hyviä ohjelmointitapoja.