Voimalaitosoppi (5op)
Toteutuksen tunnus: R501RL95OJ-19003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 19.03.2021 - 12.09.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 06.09.2021 - 31.12.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Insinöörikoulutus, rakennus- ja yhdyskuntatekniikka
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 50
- Koulutus
- Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus
- Opettajat
- Vesa-Matti Ruismäki
- Vastuuopettaja
- Petri Kuisma
- Ryhmät
-
R51R19SRakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2019
- Opintojakso
- R501RL95OJ
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Kurssin tavoite on antaa perustiedot lämpövoimaprosesseista ja tuoda valmiudet työskennellä lämpövoimatuotannossa. Pääpaino on höyrykattilatekniikassa. Kurssilla käsitellään erityyppisten höyrykattiloiden toimintaperiaatteet ja rakenteet apulaitteineen ja toimintoineen muut lämpövoimaprosessit käsitellään suppeammin.
Tavoitteet
Tavoite on antaa perustiedot lämpövoimaprosesseista ja tuoda valmiudet työskennellä lämpövoimatuotannossa.
Sisältö
Tieto puuttuu
Aika ja paikka
06.09.2021 - 31.12.2021
Oppimateriaalit
Moodlessa ja tunnilla jaettava materiaali.
Kirjallisuus:
- Huhtinen et. al. Voimalaitostekniikka, ISBN 978-952-13-5426-7
- Huhtinen et. al. Höyrykattilatekniikka, ISBN 978-952-13-5426-7
- Kauppinen et. al. Turbiinitekniikka, ISBN 978-952-5491-92-0
Opetusmenetelmät
Luentoja, harjoituksia, harjoitustyöt ja excursiot
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arvosana
Arvosanan kuvaus, kun arvioidaan teknisten järjestelmien ja työmenetelmien osaamista, töiden johdonmukaista tekemistä, teoreettisia tietoja ja raportointitaitoja
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.
Esitietovaatimukset
NULL