Skip to main content

The Conceptualization of a Digital Marketing Service (5cr)

Code: T42T118-3003

General information


Enrollment
02.05.2020 - 08.06.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.06.2020 - 19.07.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Business Administration, Business Information Technology
Campus
Minerva, Kauppakatu 58, Tornio
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Business Information Technology
Teachers
Hanna-Mari Määttänen
Teacher in charge
Tuomo Lindholm
Course
T42T118

Evaluation scale

H-5

Objective

Tämän opintojakson jälkeen osaat suunnitella ja konseptoida digitaalisen markkinointipalvelun ja hyödyntää työssäsi palvelumuotoilun ja business designin keinoja.

Execution methods

Tämä opintojakso toteutetaan verkossa.

Accomplishment methods

Tämä opintojakso suoritetaan verkossa

Content

Digitaalisen markkinointipalvelun konseptointi - kokonaisuus tutustuttaa opiskelijan digitaalisten markkinointipalveluiden suunnitteluun ja konseptointiin.

Opintojakson aikana käymme läpi digitaalisen markkinointipalvelun konseptointiprosessin ja opiskelijat luovat oman palvelukonseptin palvelumuotoilun ja business designin keinoin. Opintojakso on käytännönläheinen ja työelämälähtöinen.

Location and time

Digitaalisen markkinointipalvelun konseptointi -opintojakso järjestetään aikavälillä 16.6. – 19.7. seuraavasti:


ti 16.6. verkko-opetus, Teams
klo 10 – 12 ja 12.30 – 14.30 Kurssin sisältö ja tavoitteet ja Mitä on tuotekehitys ja konseptointi (pakollinen)

to 18.6. verkko-opetus, Teams
klo 10-12 Työkaluja konseptointiin, jakautuminen ryhmiin ja työskentelyn aloitus (pakollinen)
klo 12.30 – 14.30 konseptointiprojektien sparraus ja työnohjaus (läsnäolo vapaaehtoinen)

ti 23.6. verkko-opetus, Teams
klo 10 – 12 Konseptointiprojektin vaiheet ja parhaat käytännöt, eli kuinka toteutan konseptointiprojektin (pakollinen)
klo 12.30 – 14.30 konseptointiprojektien sparraus ja työnohjaus (läsnäolo vapaaehtoinen)

to 25.6. verkko-opetus, Teams
klo 10-12 konseptointiprojektien status, ryhmät esittelevät projektiensa tilanteen muille ryhmille ja opettajalle (minim. 1 osallistuja/ryhmä, muutoin läsnäolo vapaaehtoinen)
klo 12.30 – 14.30 konseptointiprojektien sparraus ja työnohjaus aikaa kysymyksille ja vastauksille (läsnäolo vapaaehtoinen)

ti 30.6. verkko-opetus, Teams
klo 10 – 12 Ideoista liiketoimintaa; asiakastarpeiden ratkaisemisesta liiketoiminnan hyötyjä (pakollinen)
klo 12.30 – 14.30 konseptointiprojektien sparraus ja työnohjaus (läsnäolo vapaaehtoinen)

to 2.7. verkko-opetus, Teams
klo 10-12 konseptointiprojektien status, ryhmät esittelevät projektiensa tilanteen muille ryhmille ja opettajalle (minim. 1 osallistuja/ryhmä, muutoin läsnäolo vapaaehtoinen)
klo 12.30 – 14.30 konseptointiprojektien sparraus ja työnohjaus (läsnäolo vapaaehtoinen)

ti 7.7. verkko-opetus, Teams
klo 10 – 12 Projektien tilanteen vaatima aihe määrittyy projektien tilanteen mukaan (pakollinen)
klo 12.30 – 14.30 konseptointiprojektien sparraus ja työnohjaus (läsnäolo vapaaehtoinen)

to 9.7. verkko-opetus, Teams
klo 10-12 konseptointiprojektien status, ryhmät esittelevät projektiensa tilanteen muille ryhmille ja opettajalle (minim. 1 osallistuja/ryhmä, muutoin läsnäolo vapaaehtoinen)
klo 12.30 – 14.30 opiskelijoiden konseptointiprojektien ja työnohjaus (läsnäolo vapaaehtoinen)

ti 14.7. verkko-opetus, Teams
klo 12.30 – 14.30 konseptointiprojektien sparraus ja työnohjaus (läsnäolo vapaaehtoinen)

to 16.7. verkko-opetus, Teams
klo 9.30 – 14.30 Konseptien loppuesitykset ja vertaispalautteet (läsnäolo pakollinen)

su 19.7.
Kaikkien tehtävien viimeinen palautuspäivä Moodle - oppimisympäristöön
su 26.7 Arvioinnit ja palautteet valmiit ja opiskelijoitten saatavilla

Teaching methods

Tällä opintojaksolla perehdytään ja toteutetaan yrityksissä käytettävää digitaalisen markkinointipalvelun suunnittelu ja konseptointiprosesseja.
Opintojakson kouluttajana ja palvelukonseptien muotoilun ohjaajana toimiva Hanna-Mari Määttänen toimii Fonecta Oy:n Head of Service Design tehtävässä ja vastaa Fonecta Oy:n palvelumuotoiluyksiköstä.

Employer connections

Kouluttaja ja opintojakson sisältö tulevat työelämästä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty

Tietosi, taitosi ja/tai tekemisesi ei vastaa tasoa Tyydyttävä 1

Tyydyttävä 1

Toteutat ja dokumentoit konseptointiprojektin. Projektin toteutus, dokumentointi sekä palvelumuotoilun ja business muotoilun työkalujen ja menetelmien hyödyntäminen on puutteellista.

Tyydyttävä 2

Toteutat ja dokumentoit konseptointiprojektin. Toteutuksessa ja dokumentaatiosta on tunnistettavissa yrityksiä toteuttaa projekti strukturoidusti ja dokumentoida tekeminen ymmärrettävästi. Palvelumuotoilun ja business muotoilun työkalujen ja menetelmien hyödyntäminen on osittain puutteellista.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä 3

Toteutat ja dokumentoit konseptointiprojektin. Projekti on toteutettu strukturoidusti ja dokumentaatiossa kuvataan toteutusta ymmärrettävästi. Palvelumuotoilun ja business muotoilun työkalujen ja menetelmien asiantuntevaan hyödyntämiseen on pyritty.

Hyvä 4

Toteutat ja dokumentoit konseptointiprojektin. Projektin toteutuksessa pyrit parhaiden käytänteiden kehittämiseen ja hyödyntämiseen. Dokumentaatiossa kuvataan toteutusta selkeästi ja siinä on pyritty innovatiivisuuteen. Palvelumuotoilun ja business muotoilun työkalujen ja menetelmien hyödyntäminen on asiantuntevaa.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä 5

Toteutat ja dokumentoit palvelumuotoiluprojektin parhaiden käytänteiden mukaisesti ja osallistut aktiivisesti parhaiden käytänteiden kehittämiseen. Dokumentaatio on selkeä ja innovatiivinen. Myös vaihtoehtoisia toteutuskelpoisia menettelytapoja on pohdittu. Palvelumuotoilun ja business muotoilun työkalujen ja menetelmien hyödyntäminen on asiantuntevaa ja monipuolista.

Go back to top of page