Skip to main content

Woven Interior Textiles (3cr)

Code: FTEK2117-3001

General information


Enrollment
22.09.2020 - 21.10.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.10.2020 - 30.11.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Faculty of Art and Design
Teaching languages
English
Finnish
Course
FTEK2117

Evaluation scale

H-5

Objective

At the end of the course student is able to-design and weave with TC-1 jacquard loom-develop libraries of weave in Photoshop: draw weaves (satins and twills), prepare the design, fill the weaves in design-work with 2D- surface design into 3D- woven structures and materials

Execution methods

36 hours lectures and guided exercises, 45 hours independent work

Accomplishment methods

Active participation to the lectures and guided exercises successful completion of task. Basic knowledge how to use Photoshop.

Content

-Basics of Jacquard design in Photoshop-Introduction to the jacquard design process, weaving and to TC-1 loom technology-Possible to weave very detailed designs, big repeats and single shuttle weaves based on student´s own photograph-Fabric sketching

Assessment criteria, satisfactory (1)

5-1/ failed

Assessment criteria, good (3)

Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Asiasta on muodostunut kokonaiskuva, mutta siinä saattaa olla puutteita.

Assessment criteria, excellent (5)

Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Harjoitustehtävät on toteutettu hyvin.

Assessment criteria, approved/failed

Hylätty-hyväksytty arviointikriteerillä arvioitaessa hyväksytyn kurssisuorituksen tulee olla vähintään tasolla 3 (hyvä-kiitettävä).

Qualifications

FTEK2115 Tekstiilit tilassa, FTEK2117 Kudotut tekstiilit

Go back to top of page