Seikkailu ja retkeily koulussa (3op)
Toteutuksen tunnus: LKAS2206-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2020 - 31.12.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 17.09.2020 - 21.05.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Kasvatustieteiden tiedekunta
- Opetuskielet
- suomi
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Kurssin jälkeen opiskelijalla on valmius
- suunnitella ja soveltaa opetusta luontoliikunnan ja seikkailukasvatuksen näkökulmasta eri oppiaineita integroiden ja teknologiaa hyödyntäen
- ymmärtää ja perustella koulun ulkopuolella tapahtuvan oppimisen merkitys koulutyölle
- organisoida eheyttävää opetusta toteuttamalla toiminnallisia aktiviteettejä (retkipäivä, seikkailullisia elementtejä sisältävää ryhmässä oppimista)
Toteutustavat
Kontaktiopetus (luennot + harjoitukset) 30 h
Itsenäinen pienryhmätyöskentely 35 h (retkien valmistelu ja suunnittelutehtävät,
digitaalinen lopputyö, palauteraportit)
Itsenäinen yksilötyöskentely 13 h (henkilökohtaiset varusteet ja retkeilytaidot
Itsenäinen pienryhmätyöskentely 30 h
Suoritustavat
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja harjoituksiin
Kokoavan lopputyön laatiminen
Sisältö
Luontoliikunta (talvi- ja kevät/syysretkeily)
Luokanopettajan retkipäivä
Seikkailukasvatus
Teknologia osana luontoliikuntaa
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
hylätty:
Kirjalliset suoritukset ovat suppeita, pintapuolisia tai vastaavat heikosti tehtävänantoa. Niissä tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Toiminnallisten aktiviteettien rakentamisessa sekä taidoissa soveltaa niitä osaksi opetusta luontoliikunnan ja seikkailukasvatuksen näkökulmasta on paljon puutteita.
hyväksytty:
Kirjalliset suoritukset vastaavat tehtävänantoa, osoittavat ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella sekä itsenäistä tiedonhankintakykyä. Opiskelija osaa toteuttaa toiminnallisia aktiviteetteja osana opetusta sekä soveltaa niitä luontoliikunnan ja seikkailukasvatuksen näkökulmasta.